کهگیلویه و بویراحمد

انتقاد نماینده ولی‌فقیه از نحوه نظارت بر استخدام‌ها/معضلاتی که عدم توجه به قانون ایجاد کرده است

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت یکی از عوامل مهم و صحیح یک کشور است و می‌تواند امیدآفرین باشد و اگر درست انجام نشود خسارت سنگینی وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر جایی نظارت بوده و با مسائل غیرقانونی برخورد شده و بی‌عدالتی‌ها را کنار گذاشتیم کارها خوب پیش رفته و  مردم امیدوار شده‌اند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی در پاره‌ای مواقع خوب عمل کردند اما در مواردی که باید نظارت می‌کردند نظارت نکردند، خود نظارتی‌ها ضعیف است.

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: گاهی می‌بینیم بیت المال و عدالت جایی هدر می‌رود و زیر پا گذاشته می‌شود، کارهای غیرقانونی شکل می‌گیرد این کارها و اقدامات برای نظام و جمهوری اسلامی خسارت به همراه دارد، گاهی دشمن یکسری کارها انجام می‌دهد که نظام اسلامی که هیمنه آمریکا و هم‌پیمانانش را شکست و با قدرت در حال رشد و بالندگی است و اجازه عرض اندام به استکبار نمی‌دهد و پناه مظلومان جهان شده است را ضعیف کند با این شرایط حیف است که با سهل‌انگاری و ندانم کاری مشکلاتی را خودمان از درون ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: احساس می‌کنم اگر این سوء مدیریت رفع شود و منابع را خوب مدیریت کنیم اوضاع بهتر می شود.برخی‌ها فقط منافع شخصی را می‌بینند و کاری به حلال و حرام ندارند و اگر دستشان بیاید به دشمن هم کمک می‌کنند. در این شرایط دستگاه‌های نظارتی باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه البته کارهای خوبی هم انجام شده است و با مفاسد و مفسدان برخورد می‌شود گفت: توقع می‌رود جدیتی که چند سال است در دستگاه قضا برای مبارزه با مفسدان  آغاز شده با شدت و حدت بیشتری ادامه یابد چرا که قاطعیت در برخورد با مفاسد بارقه‌های امید در دل مردم ایجاد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دیده شده دستگاهی تعداد زیادی را گزینش  و استخدام می‌کند سال‌ها از این استخدام می‌گذرد و افرادی که جذب شدند تشکیل خانواده می‌دهند بعد می‌آیند و می‌گویند باید نظارت و برخورد شود چرا از همان روز اول این نظارت‌ها صورت نگرفت که حال‌ها پس از گذشت چند سال بخواهید فردی را اخراج کنید و مشکلات جدیدی ایجاد شود.

حسینی بیان کرد: گاهی دستگاه‌ها به قانون توجه نمی‌کنند دستگاه‌ نظارتی از روز اول نظارت داشته باشند که با معضلات بعدی مواجه نشویم.

پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه، حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری در سخنان کوتاهی با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با فساد در دادگستری استان گفت: در این قرارگاه از بعد آماری آسیب‌شناسی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وظایف سازمان بازرسی گفت: سازمان بازرسی وارد مباحث جزعی نشود ممکن است وارد مواردی شود و  کار برای مردم سخت شود.

وی خواستار برقراری ارتباط و تعامل بیشتر بازرسی با دفتر نماینده ولی فقیه در استان شد و گفت: برای اینکه کارها به خوبی پیش برده شود ارتباط موثر و خوبی با دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان شکل گیرد.

نگین‌تاجی خاطرنشان کرد: فرآیند بازرسی و نظارت‌ها موجب تسهیل در سرمایه‌گذاری شود و مانع‌زدایی ملاک عمل قرار گیرد.

همچنین هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی اعظمی از گرفتاری دستگاه قضایی به دلیل ندانم کاری ما مسئولان اجرایی است.

این مسئول با بیان اینکه پست‌ها امانتی در دست مسئولان است، گفت: می‌بینیم خیلی این امانت رعایت نمی‌شود و مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بخشی از مشکلات کنونی به دستگاه‌های اجرایی باز می‌گردد پول‌های کلان جابه جا می‌شود و در بکارگیری نیروها ضوابط و حق و حقوق رعایت نمی‌شود.

هاشمی بیان کرد: این روزها در جلوی دستگاه‌ها تجمعات وجود دارد که نگران کننده است برخی در گذشته بدون ضوابط نیرو جذب کردند این اشکال به ما وارد است و باید جلوی این کار گرفته شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساز و کاری تعریف شود که شاید این همه بی عدالتی نباشد و جذب‌های غیرقانونی نباشیم.

گفتنی است در این آیین از زحمات ابوالفتح ابوالهادی تجلیل و محمدمهدی صالحی به عنوان بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا