کرمانشاه

اهدای عضو در کنگاور نجات بخش زندگی ۳ بیمار شد

یونس زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، از ثبت چهارمین مورد اهدای عضو در استان طی سال‌جاری توسط یک مرد ۴۵ ساله خبر داد و اظهار داشت: با معاینات پزشکی مرگ مغزی «مرتضی محمدی‌فرح» اهل شهرستان کنگاور از بیمارستان آیت‌الله طالقانی مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: با صحبت‌های انجام شده، بستگان این آقا بلافاصله به اهدای عضو رضایت دادند و با موافقت خانواده این مرحومه، اعضای ایشان (کلیه‌ها و کبد) روز گذشته به سه بیمار نیازمندان اهدا شد.

کارشناس پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این چهارمین اهدای عضو طی سال‌جاری در استان کرمانشاه است که سه مورد از آن توسط بانوان و یک مورد هم توسط آقا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پیش از مرحومه «مرتضی محمدی فرح» خانم‌ها «ژانت محمدی»، «زهرا حاجی‌علیانی» و «بیتا خوزستانی» که دچار ضایعه مغزی شده بودند با موافقت خانواده‌هایشان اهدای عضو داشتند و جان تعدادی از بیماران نیازمند را نجات دادند.

زارعی با اشاره به ۱۳ مورد اهدای عضو در سال ۹۸ در استان، گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ این آمار به طرز چشمگیری کاهش یافت به‌طوریکه تنها یک مورد اهدای عضو داشتیم و طی سال‌جاری هم این چهارمین اهدای عضو است.

وی تصریح کرد: اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی که امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد، می‌تواند به یک تا هشت نفر حیاتی مجدد ببخشد، اما متأسفانه سالانه ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور به ثبت می‌رسد که در ۶ هزار مورد اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک رفته و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا