Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
این ۸ ماده غذایی را قبل از پختن نشویید - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

این ۸ ماده غذایی را قبل از پختن نشویید

این ۸ ماده غذایی را قبل از پختن نشویید

مواد غذایی که باید ابتدا بپزید و بعد بشویید را در ادامه بشناسید.

۱- مرغ: شستن مرغ اشتباه بزرگی است که منجر به پخش میکروب‌های آن در آشپزخانه می‌شود. بهتر است مرغ را مستقیما بپزید و برای بار دوم آب تمیز به آن اضافه کنید.

۲- تخم مرغ: تخم مرغ را قبل از گذاشتن در یخچال نشویید، زیرا ماده‌ای روی پوست تخم مرغ وجود دارد که از انتشار باکتری جلوگیری می‌کند. با شستن تخم مرغ این ماده از بین می‌رود.

۳- قارچ: با وجود اینکه قارچ دارای درصد بالایی از خاک است، ولی نباید آن را به مدت طولانی خیساند یا شست بلکه باید سر یعا آن را شست و سپس با حوله خشک کرد. قارچ را در داخل کیسه پلاستیک یا کاغذی در داخل یخچال و به صورت بلانچ شده در فریزر نگهداری کنید.

۴- گوشت: شستن گوشت باعث تغییر در طعم گوشت و پخش شدن باکتری در سراسر آشپزخانه می‌شود. باید حتما بعد از شستن گوشت، سینک و اطرافش را ضدعفونی کنید. قبل از گذاشتن گوشت داخل فریزر رطوبت گوشت را با دستمال بگیرید.

۵- ماهی: شستن ماهی مانند مرغ و گوشت خام باعث انتشار باکتری در آشپزخانه شما می‌شود. در عوض ماهی‌هایی را که روده و فلس شده اند از یک ماهی فروش معتبر بخرید. دست‌های خود را به خوبی بشویید و سطوح محل کار آشپزخانه خود را تا حد امکان به خوبی تمیز کنید.

۶- بوقلمون: تنها بوقلمون‌های بسته بندی که به نمک آغشته شده اند را می‌توانید بشویید. شستن بوقلمون باعث پخش باکتری در آشپزخانه می‌شود.

۷- برنج: شستن برنج دانه ریز قبل از پختن موجب از بین رفتن ویسکوزیته آن و سبک شدنش می‌شود.

۸- ماکارونی: شستن ماکارونی قبل از پختن قدرت جذب آن را از بین می‌برد بنابراین بهتر است بعد از پختن در آب جوش آن را بشویید.

بیشتر بخوانید:

اگر گرفتگی عضلانی دارید، این روش‌ها را امتحان کنید

راهکارهای فوق‌العاده برای دوری از ابتلا به زوال عقل

۲۳۳۲۳۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا