آذربایجان شرقی

بارش نیم متری برف در چاراویماق

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز،، از ساعات اولیه امروز در سومین روز از زمستان ۱۴۰۰ بارش برف زمستانی باعث شد آذربایجان‌شرقی به ویژه شهر تبریز یکپارچه سفید پوش شد.

اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز درباره وضعیت راه‌های استان بعد از بارش اولین برف زمستانی اظهار داشت: بارش این نعمت الهی در تمام محورهای استان ادامه دارد و تا فردا نیز تداوم خواهد داشت.

وی افزود: بیشترین بارش برف در منطقه چاراویماق با نیم متر ثبت شده و تبریز، اهر، مرند، شبستر، هشترود و آزاد راه با حدودا ۳۰ سانتیمتر در رده های بعدی بارش قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بارش برف از دیشب در تمام شهرستان‌های استان شروع شده است، افزود: آزادراه تبریز – زنجان نیز باز بوده ولی با توجه به بروز کولاک در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان و لغزندگی آنها، تردد در این مسیرها بدون زنجیر چرخ موجب ایجاد راهبندان می‌شود، بنابراین رانندگان برای تردد در این مسیرها حتما خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

علیزاده از وجود کولاک شدید در محورهای چاراویماق، هشترود، شبستر، مرند و … خبر داد و اظهار داشت: با وجود بارش سنگین برف تمام راههای اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آنها صورت می گیرد.

وی ممکن شدن این امکان به مسافران جاده‌ها را در سایه تلاش شبانه روزی راهداران اعلام و از وجود یک هزار و ۱۰۰ نفر پرسنل سخت‌کوش این حوزه در حال حاضر در جاده‌های خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ نفر از پرسنل راهداری با بیش از ۶۰۰ دستگاه انواع خودروهای سنگین در سطح جاده های استان در حال برف روبی و بازگشایی مسیر تردد هموطنان هستند.

این مقام استانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تمرکز بر محورهای اصلی و فرعی در بازگشایی و برف روبی بیشتر است، گفت: بعد از پاکسازی این مسیرها تمام اکیپ ها مستقر در استان به سمت راه‌های روستایی هدایت خواهند شد.

علیزاده با تاکید بر کولاک موجود در آذربایجان‌شرقی و محورهای ترددی از همشهریان خواست از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی در عین حال توصیه‌هایی نیز برای ترددهای ضروری داشت و گفت: در صورت ضرورت سفر، رانندگان حتما از مجهز و سالم بودن خودرو بخصوص برف پاک کن و چراغ ها اطمینان داشته باشند و زنجیر چرخ، وسایل ایمنی، لباس گرم، پتو و آذوقه و … همراه داشته باشند.

گفتنی است آذربایجان شرقی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه که ۴ هزار کیلومتر آن را اصلی و فرعی و ۱۰ هزار کیلومتر روستایی یکی از استانهای کشور با تکثر راه محسوب می شود.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا