اخبار روز

امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای اماراتی: می‌توانیم بدون مداخلات خارجی امنیت منطقه را تأمین کنیم

امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای اماراتی: می‌توانیم بدون مداخلات خارجی امنیت منطقه را تأمین کنیم

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری برگزیده های ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه روز شنبه در تماس تلفنی با عبدالله بن زاید آل‌نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، خواستار برگزاری نشست فوری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان اهانت به قرآن کریم را موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان دانست و بر ضرورت برخورد جدی با عاملان این توهین تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین به سفر اخیر خود به امارات و دیدارها و مذاکرات بسیار خوب و سازنده با مقامات عالی‌رتبه این کشور اشاره کرد و اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرایی شدن توافقات صورت‌گرفته را مورد توجه قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان امنیت منطقه خلیج فارس را برای جمهوری اسلامی ایران مهم دانست و اظهار داشت: کشورهای منطقه می‌توانند بدون مداخلات خارجی امنیت منطقه را تأمین کنند.

عبدالله بن زاید آل‌نهیان، وزیر امور خارجه امارات نیز اهانت به کتب آسمانی، ادیان و اعتقادات دینی را به‌شدت محکوم کرد و از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان برای برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی استقبال نمود.

وزیر امور خارجه امارات با اشاره به سفرهای متقابل مقامات دو کشور، سفر اخیر امیرعبداللهیان به امارات را سفری بسیار مهم  ارزیابی کرد و خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها شد.

شیخ عبدالله بر توجه امارات به حل مشکلات ایرانیان مقیم امارات و حل مشکل مدارس و بیمارستان ایرانیان در چارچوب مقررات موجود تأکید کرد.

تماس امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی/ هشدار مجدد به دولت سوئد در پی تکرار هتک حرمت قرآن
موضع رسمی ایران در قبال هتاکی مستمر به قرآن کریم/ امیرعبداللهیان: نه سفیر به سوئد می‌فرستیم و نه سفیر جدیدشان را می‌پذیریم

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا