اصفهان

برپایی ویژه برنامه هنر مردان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان ضمن بازدید از ویژه‌برنامه «هنرمردان» در میدان امام حسین(ع) با بیان اینکه این رویداد، اتفاقی جدید در حوزه فرهنگ شهر است که ۲مناسبت ویژه، یعنی ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را با هم تلفیق کرده، اظهار داشت: در این رویداد تنوع قالب‌های مختلف شامل هنرهای نمایشی و تئاتر، فیلم، سرود، نقاشی و خوشنویسی را در چارچوب یک گالری شهری می‌بینیم؛ این تجربه قابلیت تکرار در سایر برنامه‌های شهری را دارد.

وی با بیان اینکه این رویداد از ابعاد گوناگون یک تجربه جدید در حوزه فرهنگ است، ادامه داد: می‌توانیم با خلاقیت و نوآوری اتفاقات دیگری از این دست را در فضای شهری رقم بزنیم.

 

قاسم‌زاده با بیان اینکه تقویت هویت اصفهان از راهبردهای اصلی شهرداری در حوزه فرهنگ است، افزود: هویت اصفهان، یک هویت دینی، تاریخی و تمدنی است و هر رویداد فرهنگی در این شهر باید همسو با این هویت باشد؛ نشاط و سرزندگی از دیگر اهدافی است که شهرداری در اجرای رویدادهای فرهنگی به دنبال آن است و معتقدیم برنامه‌های تدارک دیده شده در حوزه فرهنگ، باید در دست‌یابی به این هدف به ما کمک کند.

شهردار اصفهان درباره رویکرد ویژه برنامه «هنرمردان» گفت: سردار سلیمانی شخصیتی است که نه‌تنها نسل امروز، بلکه می‌تواند نسل‌های آینده را تحت‌تأثیر قرار دهد، بنابراین این‌گونه رویدادها کمک می‌کند جامعه به‌خصوص نسل جوان و نوجوان با این شخصیت‌های ماندگار بیشتر آشنا شوند؛ به‌خصوص که در این برنامه‌ها از زبان هنر و ادبیات روز در انتقال مفاهیم و پیام‌ها به مخاطب استفاده شده است.

 

قاسم‌زاده درباره برنامه‌های شهرداری برای تداوم رویدادهای فرهنگی با بن‌مایه مذهبی بیان کرد: امیدواریم این هدف در قالب‌رویدادهای هنری با محتوای فرهنگی و دینی محقق شود.

به دنبال جذب مردم برای حضور در مراسم‌های فرهنگی هستیم

مجتبی شاه‌مرادی، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در ارتباط با این ویژه برنامه با اشاره به بهره‌گیری از خلاقیت گروه‌های مردمی برای برگزاری ویژه‌برنامه هنرمردان اظهار داشت: تلاش کردیم این ویژه‌ برنامه جلوه متفاوتی نسبت به سایر برنامه‌های مشابه داشته باشد تا در کنار برپایی موکب‌ها، سرانه فرهنگی شهروندان را نیز افزایش دهیم.

وی از مردم اصفهان دعوت کرد با حضور در ویژه‌ برنامه هنرمردان در میدان امام حسین(ع) علاوه بر گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به تماشای تئاتر، فیلم‌های کوتاه، هنرنمایی اساتید نقاشی و خوشنویسی با موضوعات مرتبط با شهادت حضرت زهرا(س) و سردار سلیمانی بنشینند.

 

شاه‌مرداری با ابراز خرسندی از حضور مردم و خانواده‌ها در ویژه‌برنامه هنرمردان تصریح کرد: برپایی موکبی که نمونه مشابهی در شهر نداشته باشد از اهداف ما برای برگزاری این برنامه بوده است؛ در حال حاضر موکب‌هایی در میدان امام حسین‌(ع) برپا شده که مردم می‌توانند از پذیرایی فرهنگی و هنری آنها استفاده کنند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوام با انجام این اقدامات بتوانیم مردم را جذب چنین رویدادهایی کنیم تا شاهد استقبال بیشتری از سوی آنها در این قبیل مراسم‌ها باشیم.

 

به گزارش برگزیده های ایران، ویژه‌برنامه «هنرمردان» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با مشارکت دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی هنری این سازمان از ۱۲ دی آغاز شده و تا ۱۶ دی ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در میدان امام حسین(ع) اجرا می‌شود.

نمایش فیلم‌های کوتاه جشنواره عمار، اجرای تئاتر، هنرآفرینی هنرمندان و اساتید نقاشی و خوش‌نویسی، اجرای سرود و شعرخوانی از جمله بخش‌های این برنامه است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا