اخبار روز

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی/ تقدیر رئیسی از شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی/ تقدیر رئیسی از شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی، با تمجید از ابتکار عمل و اقدام شجاعانه دولت آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی اظهار داشت: این اقدام از سوی کشوری که سال‌ها تلخی نژادپرستی و نسل‌کشی را تجربه کرده، نه فقط در جهان اسلام، بلکه از سوی همه ملت‌های آزاده و آزادی‌خواه جهان مورد تجلیل و تحسین واقع شده است.

رئیسی: ملت مسلمان نیجر با تکیه بر داشته‌های خود آینده‌ای بسیار روشن خواهند داشت

رئیس جمهور با بیان اینکه قطعا رژیم صهیونیستی و حامیان آن به دنبال انحراف در روند رسیدگی به این پرونده هستند، تصریح کرد: انتظار جامعه بشری و همه ملت‌ها از این دادگاه اجرای عدالت و صدور رای محکومیت رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

رئیسی با اعلام حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از این اقدام شجاعانه آفریقای جنوبی افزود: این اقدام در دوره انفعال و بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی، نام شما آقای رامافوزا را در کنار نام نلسون ماندلا به عنوان شخصیتی ضد نژادپرستی و عدالت‌خواه در جهان تثبت خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اراده مسئولان دو کشور برای ارتقای بیش از پیش روابط، بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های متنوع متقابل برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و علم و فناوری به سطوح بالاتر تاکید کرد.

«سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره به عنوان دوستی واقعی و قابل اطمینان در زمان‌های دشوار در کنار ملت آفریقای جنوبی بوده است، گفت: بسیار خرسندیم که می‌بینیم کشورهای تاثیرگذار و صلح دوستی همچون جمهوری اسلامی ایران حامی مردم فلسطین بوده و خواهان استیفای حقوق آنها هستند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در ادامه مخالفت برخی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را در اراده کشورش برای مبارزه با نسل‌کشی و جنایتگری رژیم صهیونیستی بی‌تاثیر دانست و افزود: این کشورها همواره در مناسبات جهانی رویکردی ریاکارانه و مزورانه داشته‌اند، اما در فجایع دهشتناک غزه چهره واقعی شان عیان شده و ملت‌های دنیا دریافته‌اند که آنها هیچ اهمیتی برای جان انسان‌ها قائل نیستند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی همچنین با بیان اینکه دولت و ملت این کشور برای جمهوری اسلامی ایران احترام بسیار زیادی قائل است، تاریخچه روابط دو کشور را سرشار از مناسبات و تعاملات خوب توصیف و بر علاقمندی آفریقای جنوبی برای ارتقای همه جانبه سطح روابط فیمابین تاکید کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا