اقتصادی

بهترین هفته بازار نفت از اواسط دسامبر/سه عاملی که قیمت را بالا برد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل برگزیده های ایران، امرزو در بازارهای جهانی قیمت انواع نفت خام با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شد و بهترین وضعیت قیمتی را از اواسط ماه دسامبر اکنون ثبت کرد.

بر اساس این گزارش ، وجود ناآرامی ها در قزاقستان، کاهش تولید نفت لیبی و تصمیم اوپک برای افزایش ندادن تولید متناسب با تقاضای موجود سه عاملی بود که به افزایش قیمت در بازار انجامید.

بر اساساین گزارش قیمت نفت برنت در لحظه انتشار خبر با ۱۹ سنت افزایش نسبت به روز گذشته بشکه ای ۸۲.۱۸ دلار به فروش می رود و قیمت نفت وست تگزاش آمریکا هم رشد ۱۹ سنتی داشته و بشکه ای ۷۹ دلار و ۶۵ سنت معامله می شود.

در بخش فراوردهای  نفتی هم قیمت بنزین، نفت  کوره و نفت  سفید افزایش داشته هرگالن بنزین با ۲۷ سنت افزایش به قیمت ۲۳۰ دلار و ۷۰ سنت معامله می شود.

رویترز می نویسد: نآرامی ها در قزاقستان و نیز قطع نفت و افت تولید در لیبی نگرانی از کاهش عرضه در در بازار را بیشتر کرده است.

به گزارش رویترز، امروز چندمین روز ناآرامی ها در قزاقستان است و حتی دولت وضعیت هشدار اعلام کرده و روسیه هم در تلاش است تا در کاهش التهابات این کشور مداخله کند. شورشگران افزایش قیمت ها را در این کشور نفت خیز دلیل نارامی ها گفته اند.

از سوی دیگر تولید نفت در لیبی هم به دلیل تعمیرات خط لوله کاهش یافته و به رقم ۷۲۹ هزار بشکه رسیده است که پیش از این ۱.۳ میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش رویترز؛ دلیل بعدی این است که میزان تقاضای نفت در ماه دسامبر ۷۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه گذشته افزایش یافته در حالی که کشورهای عضو اوپک در تصمیمات خود بر عرضه بیشتر نفت تغییری نداده اند.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا