Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بیانیه وزارت خارجه عراق در واکنش به توافق تهران و ریاض - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

بیانیه وزارت خارجه عراق در واکنش به توافق تهران و ریاض

بیانیه وزارت خارجه عراق در واکنش به توافق تهران و ریاض

وزارت خارجه عراق در این بیانیه آورده است که از توافق اخیر بین تهران و ریاض استقبال می کند؛ توافقی که بر اساس آن صفحه جدیدی از روابط دیپلماتیک بین دو کشور آغاز می شود.

بیانیه وزارت خارجه عراق می افزاید: تلاش‌های دولت عراق در این زمینه، از طریق میزبانی بغداد از چند دور گفت‌وگو بین دو طرف و پایگاه محکمی که برای گفت‌وگوها از طریق سلطان نشین عمان و جمهوری خلق چین تا لحظه رسیدن به توافق ایجاد شد، بر تکامل روابط بین دو طرف تاثیر خواهد گذاشت و انگیزه ای کیفی به همکاری کشورهای منطقه با هدف ایجاد چارچوبی خواهد بخشید که آرزوهای همه طرف ها را برآورده و مرحله جدیدی را آغاز می کند.

توافق ایران وعربستان، پیامدهای اختلاف میان کشورهای منطقه را رفع می‌کند

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی از توافق عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد.

وی در این پیام تاکید کرد که چنین توافقی بر ثبات و قدرت منطقه اثرگذار خواهد بود و عوارض منفی اختلافات میان کشورهای مؤثر در منطقه را برطرف خواهد کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تلاش‌ها و نقش سازنده عراق در تحقق این پیشرفت در روابط ایران و عربستان، خاطرنشان کرد که این امر نشان‌دهنده برخورداری عراق از امکانات بسیاری است که کمک می‌کند پل ارتباط میان منافع کشورهای منطقه باشد و خود نیز در این راستا منافع خود را تحقق بخشد.

حکیم همچنین بر ضرورت پیش گرفتن سیاست تعادل و میانه‌روی تأکید کرد و گفت: بدون سیاست تعادل و میانه‌روی ثباتی در کار نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا