اخبار ورزشی

جنجال و اتهام نقض سقف قرارداد لیگ برتری‌ها/ درخواست انتشار رسمی مبلغ قرارداد بدون نگاه رنگی

جنجال و اتهام نقض سقف قرارداد لیگ برتری‌ها/ درخواست انتشار رسمی مبلغ قرارداد بدون نگاه رنگی

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، قانون سقف بودجه در فصل بیست‌وسوم به باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی ابلاغ شده است. در همین رابطه تیم‌های مدعی لیگ برتری مانند همه تیم‌ها در فصل نقل‌وانتقالات موظف هستند که برای جذب بازیکن جدید یا تمدید قرارداد بازیکنان قبلی، قانون را رعایت کنند.

رحمتی: ابتدا دنبال این هستیم که نساجی را به رتبه‌ای تک‌رقمی برسانیم/ این سقف قراردادها فقط حساسیت‌ها را بیشتر می‌کند

با این وجود بعد از خرید بازیکنان بزرگ و سرشناس بعضی تیم‌های لیگ برتر یکدیگر را به نقض قانون سقف قرارداد متهم می‌کنند. در این میان، تنور اختلاف‌نظرها میان تیم‌ها و هواداران‌شان با بعضی شایعات فضای مجازی شعله‌ور می‌شود. این شایعات معمولاً حاکی از پرداخت مبلغ‌های نجومی توسط تیم‌های مذکور است. اگر چه این کری‌خوانی‌ها و کدهای ارسالی معمولاً بدون ذکر نام، منحصر به رنگ و تیم خاصی نیست به ذکر سه نمونه اخیر از این موارد اشاره می‌کنیم:

رضا درویش مدیر عامل باشگاه پس از عقد قرارداد جدید با بیرانوند، درباره تفاوت باشگاه‌ها در رعایت سقف قرارداد اظهار داشت: «به هر حال هر مدیری برای خودش روشی دارد. شاید سطح قرارداد ما پایین باشد، ولی سعی کردیم این سطح برای همه بازیکنان یک سطح باشد. ما نه پشت قرارداد چیزی داریم و نه جای دیگر. ضمن اینکه نه صنعتی هستیم و نه معدنی که جای دیگر چیزی داشته باشیم. ما داخل اتاقک شیشه‌ای هستیم. امیدواریم فدراسیون تمام تلاشش را به کار بگیرد و نظارت بر قوانین باید باشد. اگر بناست همه رعایت کنند هیچ جایی مثل پرسپولیس به نفعش نیست».

۱۱ ابهام در دستورالعمل سقف قرارداد باشگاه‌ها

علی امیری معاون سابق استقلال که هفته گذشته استعفا کرد، پیش از این درباره انتقال رضا اسدی به سپاهان گفته بود: «با رضا اسدی تمام کرده بودیم، سپاهان ۵۰ میلیارد به او داد و اسدی هم این تیم را انتخاب کرد».

مسعود سعیدی مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان هم بدون ذکر نام عملکرد مدیریت پرسپولیس اشاره کرد: «معیار بازیکنان برای حضور در سپاهان اعتبار امضای قرارداد است نه مثل برخی تیم‌های خاص ارقام قرارداد. در فوتبال حرفه‌ای نه پیشنهاد نجومی جواب است نه عددپراکنی …

کاش به جای پنهان شدن در صندلی عقب خودرو و پناه گرفتن در سایه صدای هوادارنماها به عملکرد مدیریتی خود رجوع می‌کردیم».

در چنین شرایطی که هنوز رقابت تیم‌ها برای لیگ برتر آغاز نشده است اظهارنظرهایی از این دست آرامش فضای فوتبال و احساسات پاک هواداران را تهییج می‌کند. اگر بدون نگاه طرفداری و بی‌طرفانه بخواهیم به موضوع بپردازیم یک راه حل روشن و شفاف پیش راه همه تیم‌ها قرار دارد.

باختر: ابلاغیه سقف بودجه با اساسنامه فدراسیون در تعارض است/ قانونی که ضمانت اجرایی ندارد مفت نمی‌ارزد

فرض اولیه ما بر این است که تمام تیم‌ها مشغول اجرای قانون سقف قرارداد هستند و در سطح اول فوتبال جهان، مبلغ قرارداد بازیکنان به صراحت و رسماً اعلام می‌شود، کاری که نظیر آن در ورزش ایران هم قبلاً اجرا شده است (کمیته ملی المپیک سال گذشته تمامی هزینه‌های خود را رسماً روی سایت خود اطلاع‌رسانی می‌کرد).

در چنین شرایطی علاوه بر اینکه جلوی شایعات مجازی گرفته می‌شود، هر فرد مسئولی برای اظهارنظر احتمالی ناچار به ارائه سند و مدرک است. این موضوع می‌تواند به آرامش فضای فوتبال، بالا بردن تمرکز ورزشکاران و حتی رضایت هواداران و رسانه‌ها کمک کند. با این اوصاف از تیم‌های قانونمدار لیگ برتر انتظار می‌رود اطلاعات قرارداد بازیکنان را رسماً منتشر کنند. در گذشته هر وقت درباره انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان صحبت می‌شد آن را مشروط به انتشار قرارداد توسط رقبا می‌کردند. این بار بدون شرط و برای کاهش حواشی و پررنگ کردن متن فوتبال، انتشار شفاف قراردادها کمکی بزرگ به فوتبال است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا