یزد

ثبت بیش از ۹۴۰ هزار دلار سرمایه خارجی در استان یزد

ثبت بیش از ۹۴۰ هزار دلار سرمایه خارجی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از یزد، محمد دهقان منشادی افزود: حضور سرمایه خارجی در کشور سبب خواهد شد تا درآمدهای ارزی کشور از نوسانات کمتری برخوردار و کشور از صادرات بالاتری بهره‌مند شود.

وی اظهار کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشورهای در حال توسعه، به منظور تولید ارزان‌تر برای به دست آوردن فرصت رقابت در سطح جهانی است و جذب سرمایه خارجی در بخش‌های تولیدی کشور باعث خواهد شد تا محصولات بیشتری صادر شوند و زمینه را برای افزایش درآمد ارزی فراهم کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سرمایه گذاری مستقیم خارجی منجر به دسترسی به تکنولوژی و اطلاعات مدیریتی بین المللی می‌گردد که حتی ممکن است منجر به نفوذ آسان آن در بازارهای جهانی شود.

دهقان منشادی اظهار داشت: سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از منابع مهم تامین مالی خارجی و غیر دولتی برای کشورهای درحال توسعه محسوب می‌شود که خود از عوامل متعددی تاثیر می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری مستقیم خارجی نه تنها منبع سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه است بلکه می‌تواند به عنوان عاملی مهم جهت انتقال تکنولوژی، تولید مهارت ها، امکانات، نوآوری ها، قراردادهای مدیریتی و دستیابی به شبکه بازارهای بین المللی عمل کند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا