یزد

جمع‌آوری آنتی‌بیوتیک‌های غیراستاندارد هندی از داروخانه‌های یزد

جمع‌آوری آنتی‌بیوتیک‌های غیراستاندارد هندی از داروخانه‌های یزد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از یزد، دکتر حیدری اظهار کرد: شربت های آنتی بیوتیک هندی که دارای مشکل در بسته بندی و پَچ بودند جمع آوری شده و از داروخانه های سطح استان خارج شدند و داروهای موجود در بازار مورد تایید هستند.

وی افزود: مسئله قیمت گذاری دارو با شرکت های دارویی برطرف شد و در حال حاضر فرایند تولید و عرضه دارو در حال پیگیری است.

دکتر حیدری تصریح کرد: در زمینه داروهای خاص وارداتی مانند داروهای بیهوشی بر اساس سهمیه بندی کشوری عمل می شود و در این زمینه خوشبختانه از بخش زیادی از مشکلات عبور کردیم.

،وی اضافه کرد: در برخی از داروها مانند اسپری های تنفسی، داروهای آنتی بیوتیک و داروهای اعصاب و روان تنها در تعدادی از داروها کسری وجود دارد اما هنوز به صورت قابل قبولی این مشکل برطرف نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فرایند تولید زمانبر است و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد، فرایند واردات دارو انجام شد و آنتی بیوتیک های هندی به همین دلیل وارد بازار شد.

بررسی و بازبینی داروها همچنان ادامه دارد تا هم کسری باقی مانده جبران شود و هم کیفیت داروها بررسی شود تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

گفتنی است در پی کمبود آنتی بیوتیک های تولید داخل، این داروها توسط هلال احمر و شرکت های بخش خصوصی از هند وارد کشور شد. اما براساس نامه منتشر شده، بخشی از آنتی بیوتیک‌های وارداتی دارای مقدار ماده موثر نبوده و به همین دلیل صلاحیت کافی برای عرضه در بازار را نداشته است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا