گلستان

راه‌اندازی ششمین کارخانه نوآوری کشور در گلستان با حضور «سورنا ستاری»

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، کارخانه نوآوری و فناوری گرگان با حضور سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» افتتاح شد.

کارخانه نوآوری شهرستان گرگان که به عنوان «ششمین کارخانه نوآوری کشور» محسوب می‌شود و فاز یک این پروژه امروز با حضور سورنا ستاری « معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» افتتاح شد.

کارخانه نوآوری گرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این کارخانه تاثیر بسیار زیادی بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان گلستان دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه نوآوری و فناوری گرگان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه حوزه فناوری که با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد فاز یک کارخانه نوآوری گرگان است که مراحل تجهیز، نوآوری و استقرار تیم‌ها در مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع انجام شده است.

مهدی غفاری تصریح کرد: کارخانه نوآوری گرگان برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و اشتغال ایجاد شده برای جوانان کمتر از ۳۵ سال است و درصد قابل‌توجهی از آنها زیر ۳۰ سال هستند.

به گزارش برگزیده های ایران، عوامل مختلفی برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها در کارخانه نوآوری گرگان مستقر هستند از جمله استارتاپ‌های پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری که به عنوان تامین‌کننده مالی در این کارخانه مستقر است.

دفتر تجاری‌سازی و مالکیت فکری معنوی برای ارائه خدمات در کارخانه نوآوری شهرستان گرگان مستقر است همچنین دفتر حقوقی و سه شتاب‌‌دهنده ملی و استانی به نام‌های «علی‌بابا»، «بهقان شیمی» و «اینومکث» برای انجام فرایند شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در این کارخانه مستقر هستند.

مجموعه لازم برای راه‌اندازی کسب و کارها در این کارخانه به صورت متمرکز وجود دارد و می‌تواند باعث رشد هرچه بهتر استارتاپ‌ها شود.‌د

از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان می‌توان به افتتاح «خانه خلاق و نوآوری تقوی» و یا «خانه خلاق گرگان» که در فضای بافت قدیم شهرستان گرگان صورت می‌گیرد اشاره کرد «خانه خلاق گرگان» مساحتی حدود یک‌هزار مترمربع را داراست.

افتتاح «سالن مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ» دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با مساحتی قریب به یک‌هزار مترمربع واقع در ابتدای جاده شصت‌کلاته این شهرستان از جمله برنامه‌های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان است که با افتتاح این پروژه‌ها تاحدی مشکل زیرساخت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق در استان گلستان مرتفع می‌شود.

بازدید از «مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری» واقع در جاده توسکستان استان گلستان، افتتاح خط تولید پایلوت «لبنیات مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی» در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گلستان و برگزاری جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری گلستان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یکروزه خود به استان گلستان است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا