فرهنگ و هنر

رمان «شبیه مریم» به چاپ پنجم رسید

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات برگزیده های ایران، در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) کتاب «شبیه مریم» از انتشارات کتاب جمکران با تصویرگری محمد صادق به چاپ پنجم رسید.

این رمان زندگی بانو فضه از زمانی که در نوبه (شهری در آفریقا) بود تا زیست وی در فضای مدینه النبی را به صورت جذاب و خواندنی به تصویر کشیده است. بانو فضه یک دختر معمولی و مسیحی در آفریقا بود. وقتی بانو فضه به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌آید، زندگی او وارد مرحله جدیدی می‌شود و شخصیت وی رشد می‌کند. تا جایی که پیامبر(صلی الله علیه و آله) درباره بانو فضه می‌گوید: خدا را شکر که مقام کنیز دخترم به رتبه و منزلت حضرت مریم رسیده است.

فضّه خدمتگزار عالم و شهیر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و راوی حدیث از آن بانوی بزرگ است. این بانو علاوه بر قدرت خطابه بالا و تسلط به علم طبابت و کیمیا، یکی از حافظان بی‌نظیر قرآن در طول تاریخ اسلام است. بانو فضه بیست سال به زبان قرآن با همگان صحبت کرد و هیچ کس هیچ کلامی غیر از قرآن از او نشنید.

همچنین در این رمان به بهانه بانو فضه، زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به تصویر کشیده شده است. کتاب حاضر دوران صدر اسلام و زمان حضرت رسول (صلی الله علیه و آله)، تولد حضرت زهرا (سلام الله علیها) و زندگی با حضرت علی (علیه السلام) و حوادث پیش آمده را به صورت داستانی روایت کرده است.

چاپ پنجم این رمان ارزشمند توسط انتشارات کتاب جمکران در ۲۵۰ صفحه و با قیمت ۵۸۰۰۰ تومان وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا