اصفهان

زلفی‌گل: پارک‌های علم و فناوری باید در همه دانشگاه‌ها مستقر شوند/ دانشگاه صنعتی اصفهان سرآمد دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا را که بزرگترین سرمایه زندگی خود را فدا کردند گرامی می‌داریم؛ شهید سلیمانی انسان کم‌نظیری بود که زندگی او می‌تواند روش و منشی برای مسؤولان نظام و هرکس که دل در گرو نظام دارد، باشد.

وی خاطر نشان کرد: نوع نگاه وی فارغ از هرنوع نگاه سیاسی بود و هرکس با هر زبان، رنگ و نژاد که دل در گروه نظام داشت را از خود می‌دانست و همین باعث شد که در میان قلوب مردم جای گیرد و این موضوع را در مراسم تشییع پیکر وی مشاهده کردید؛ هرکس برای مردم حرکت کنند اینچنین نزد خداوند متعال و مردم عزیز خواهد شد.

زلفی‌گل گفت: از خداوند می‌خواهیم اگر مسؤولیتی به ما می‌دهد، ظرفیت پذیرش آن مسؤولیت را نیز بدهد؛ شرایط کشور نیاز به وحدت و همدلی بیشتری دارد و ما باید در این راه استوارانه گام برداریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: افتخار شاگردی در دانشگاه صنعتی اصفهان را داشته‌ام؛این دانشگاه در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری سرآمد است و آرزوی بسیاری است که در این دانشگاه تحصیل کنند، چرا که دانشگاه صنعتی سرآمد آموزش عالی در کشور است.

وی گفت: البته انتظار ما از این دانشگاه نیز متفاوت است؛ در طول ۴۰ سال گذشته نیز کارنامه دانشگاه پرافتخار بوده است و امیدواریم در آینده نیز اینچنین باشد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما اخذ مجوز صندوق علوم، تحقیقاتی و فناوری بود که سال ۹۸ مصوب شده بود که با حمایت رئیس‌جمهوری مصوب شد و در بودجه سال آینده نیز منظور شد و برای سال ۱۴۰۱ یک اهرم برای این وزارتخانه خواهد بود تا بتواند اهداف خود را بهتر مدیریت کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به غفلت از موضوع فناوری در این وزارتخانه در گذشته گفت: یکی از مأموریت‌هایی که داشتیم، تأسیس این معاونت است که اقدامات اثربخشی در این حوزه شده است.

وی افزود:قرار است نظام نمایه به منظور انجام کارهای پژوهشی روی مسائل مهم مردم و بخش‌های مختلف طراحی شود و دولت اعلام کرده شرط استفاده دستگاه‌ها از سهم یک درصد بودجه پژوهش حرکت به سمت این نظام است و اساتید هم اگر پژوهش‌ها را در این زمینه دنبال کنند امتیاز خواهند داشت.

زلفی‌گل با بیان اینکه نگاه به دانش عوض شده، بیان کرد: حاکمانی که دانش‌پذیر باشند مردمان خود را نجات می‌دهند؛ با دنیایی روبرو شدیم که علوم و فناوری حرف اول می‌زند و لذت نیاز است که پارک‌های علمی و فناوری در همه دانشگاه‌ها استقرار یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امروز دو متغیر سرمایه و نیروی کار دو عامل اصلی در اقتصاد است و اگر فناوری کنار این دو نباشد اثربخشی خود را نخواهد داشت و اگر در زمینه علم و فناوری سرمایه گذاری نکنیم دیگران سرمایه گذاری می کنند و باعث تغییر فرهنگ می‌شوند  و بهترین مکان برای سرمایه گذاری در کشور دانشگاه است.

به گزارش برگزیده های ایران، در این مراسم از زحمات سیدمهدی ابطحی رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان تقدیر و سیدعلی محمد میرمحمدی میبدی به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا