سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: امیکرون با غفلت از رعایت بهداشت همه‌گیر می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران، حسین شیبانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه سویه اُمیکرون نسبت به سایر ویروس های جهش یافته قابلیت سرایت بالایی دارد به رسانه ها افزود: عادی انگاری در برابر اُمیکرون و شیوع این ویروس زنگ خطری است که موجب برقراری محدودیت ها خواهد شد.

وی افزایش سرعت واکسیناسیون را امری ضروری و مهمترین راه مقابله با کرونا خواند، ابراز داشت: تاکنون ۹۱.۵ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

شیبانی با بیان اینکه ۸۲.۲ درصد جامعه هدف در شهرستان های شاهرود و میامی دُز دوم واکسن را تزریق کردند، اظهار داشت: ۵۱.۷ درصد مردم نیز دُز سوم زدند که این امر در چند روز گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: تمامی مراکز بهداشت واقع در مناطق روستایی، پایگاه ها و مراکز تجمیعی شهری صبح و عصر آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

وی با بیان اینکه همه نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون شهرستان های شاهرود و میامی موجود است، افزود: راه مقابله با ویروس جدید اُمیکرون نیز مشابه سایر انواع جهش یافته این ویروس است، استفاده از ۲ لایه ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از تجمعات و تسریع در تزریق دُز سوم از همه گیری آن جلوگیری می کند.

شیبانی با اشاره به اینکه علایم ابتلا به اُمیکرون مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا است، ابراز داشت: هرگاه در تعدادی از افراد خانواده در یک فاصله زمانی خیلی کوتاه علایم شبیه سرماخوردگی مشاهده شد باید فوری به پزشک مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی در شهرستان های شاهرود و میامی مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد چهار بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سویه اُمیکرون در زیرمجموعه این دانشگاه شناسایی نشده است، افزود: اکنون ۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های شاهرود بستری هستند که از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته تعداد چهار بیمار بهبود یافته از بیمارستان مرخص شدند و طی این بازه زمانی هیچ فوتی بر اثر این بیماری در شرق استان سمنان ثبت نشده است.     

بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان های شاهرود و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.        

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا