ایلام

۸۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال «آبدانانی» دز دوم واکسن را دریافت کردند

سامان رشیدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در  ایلام گفت: انجام واکسیناسیون با توجه به بازگشایی مدارس برای رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ضروری است که تاکنون ۹۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کووید را دریافت و ۸۰ درصد دز دوم این واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: به طور دقیق آمار واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان به این صورت است که نوبت اول ۳۸۸۷ نفر و نوبت دوم ۳۰۷۲ نفر و در انتظار ۴۳۱۸ نفر است.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان آبدانان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس تمام مدارس توسط کارشناسان بهداشت محیط بر طبق چک لیست وزارتی بازدید خواهند شد و به مدارسی که دارای نواقص بهداشتی باشند مهلت یک هفته داده خواهد شد تا نواقص را رفع کنند ودر صورت عدم این کار مدرسه تا رفع کامل نواقص تعطیل خواهند شد.

رشیدی با اشاره به اینکه داشتن کارت واکسیناسیون برای دانش آموزان ضروری است گفت: کپی کارت واکسن کلیه دانش آموزان و فرهنگیان واکسینه شده در مدارس موجود است و به افراد واکسینه نشده توصیه شده که هفته‌ای دوبار پی سی ار منفی به مدرسه تحویل دهند.

وی درباره وضعیت ابتلا به کرونا در آبدانان گفت: وضعیت این شهرستان هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری زرد است و از ابتدای بیماری ابتلای ۶۹۵۹  نفر به کرونا قطعی شده است که در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است که در شهرستان ۲ مرکز تجمیعی، ۲ پایگاه بهداشتی شهری، ۳ مرکز روستایی و ۴ تیم سیار کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان آبدانان گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود؛ روند شیوع بیماری کرونا در این شهرستان با ثبات است اما می‌تواند شکننده هم باشد و طی هفته گذشته این روند نسبت به هفته گذشته‌تر نیز تقریبا ثابت بوده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در دوهفته گذشته روزانه ۳۰ نمونه PCR از موارد مشکوک شهرستان گرفته شده که از این بین حدود ۱۵ درصد مثبت هستند و با توجه به تداوم روند موارد مثبت مبتلا به کرونا و موارد بستری به نظر می‌رسد، طی روز‌های آتی وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ به لحاظ شیوع بیماری کرونا تغییر پیدا نخواهد کرد.

وی درباره ی آمار واکسیناسیون شهرستان گفت: تا کنون ۳۳۷۶۵  نفر دُز اول،  ۲۸۴۷۱نفر دُز دوم و ۴۲۶  نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۶۲۶۶۲ دُز رسیده است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا