قم

عبادت بدون اطاعت مورد پذیرش نیست

به گزارش برگزیده های ایران از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در مراسم جشن «همراهی» که به مناسبت ایام معصومیه یکشنبه شب در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه ماه ربیع الثانی ماه امام حسن عسکری(ع) است، اظهار کرد: ما همه دوست داریم با امام زمان(عج) که همه کاره عالم است ارتباط و پیوند حقیقی ایجاد کنیم زیرا هر کسی به ایشان نزدیک‌تر شود به خدا نزدیک‌تر شده است.

وی با بیان اینکه ما باید کاری کنیم که امام زمان(عج) ما را دوست داشته باشد، گفت: امام حسن عسکری(ع) خطاب به امام زمان(عج) فرمودند بدان که افرادی که اطاعت می‌کنند و اخلاص دارند رابطه مستقیم و تنگاتنگ با امام زمان خود دارند مانند پرنده‌هایی که به آشیانه خود انس دارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طاعت یعنی انسان طوق بندگی و اطاعت را به گردن بیندازد و هر طور که خدا و امام زمان می‌خواهند عمل کند و به تعبیر واقعی عبد باشد زیرا بین عبد بودن و عابد بودن تفاوت است و ممکن است انسان عابد باشد ولی عبد نباشد مانند شیطان که ۶ هزار سال عبادت کرد ولی عبد و گوش به فرمان خدا نبود.

فرحزاد افزود: خدا می گوید همه جا پاک است مگر آنجایی که یقین به نجاست دارید و حتی انسان های وسواسی یقینشان هم معتبر نیست و می‌گویند اگر یقین هم داری توجه نکن.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی که تقدس نابجا و عبادت نابجا دارند بنده خدا نیستند، گفت: در زمان پیامبر (ص) خداوند فرمود در مسافرت نباید روزه بگیرید ولی عده ای از اصحاب می گفتند به دل ما نمی چسبد و ما در سفر هم باید روزه بگیریم و نماز ها را در مسافرت چهار رکعتی می خواندند که مخالفت با حکم خدا است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بسیاری از افرادی که قاتل امامان ما هستند مانند ابن ملجم عبادت داشتند ولی عبد نبودند و اطاعت نداشتند، افزود: عبادت ما باید همراه اطاعت باشد و نمی‌شود که وقت اذان که خداوند امر به نماز کرده در حال زیارت ضریح حضرت معصومه(س) باشیم.

وی با بیان اینکه اهل طاعت خیلی کم هستند و عموم افراد هواپرستند، گفت: امام عسکری(ع) فرمودند اهل طاعت و اخلاص در عمل می توانند با امام زمان خود رابطه دلی و پیوند برقرار کنند و باید مراقب باشیم که عادت پرست و نفس پرست نباشیم بلکه خدا پرست باشیم و هرچه خدا گفت را بپذیریم و عمل کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا