مازندران

انهدام باند سازمان یافته قاچاق آرد در مازندران

انهدام باند سازمان یافته قاچاق آرد در مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز به ویژه کالاهای اساسی و معیشت محور در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق آردهای دولتی و فروش غیرمجاز آن برای مصارف غیرمرتبط و خوارک دام و طیور ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی شبکه سازمان یافته قاچاق آرد در سطح شهرستان ساری با همکاری برخی از خبازان خاطی و تعدادی از کارکنان متخلف یک شرکت توزیع آرد خبر داد.

سردار میرزایی، اظهار کرد: این افراد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان بهمن ماه همان سال با صدور حواله های صوری به قاچاق آرد پرداخته و آن را به صورت آزاد در بازار به دلالان می فروختند. این افراد از محل فروش آرد های قاچاق، پول های دریافتی را به حساب یکی از کارکنان شرکت واریز و از آن طریق وجه دریافتی را بین خود تقسیم می کردند.

میرزایی، اضافه کرد: در ادامه تحقیقات، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با بررسی دستگاه های پوز موجود در نانوایی ها در سطح شهرستان ساری دریافتند، چندین خبازی متخلف نیز از طریق تراکنش های صوری، اقدام به فروش آردهای دولتی به صورت آزاد می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی و دستگیری ۸ متهم در این خصوص از کشف قاچاق ۱۴۴۰ تن آرد به ارزش ۲۸۸ میلیارد ریال خبر داد. با دستور مرجع قضائی ، کارکنان متخلف شرکت پس از محرز شدن بزه انتسابی با صدور قرار موقت روانه زندان شدند و برای خبازان متخلف ضمن صدور قرار وثیقه نسبت به کاهش سهمیه آرد خبازی آنان اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش و جایگاه مهم نان در سبد غذایی خانوارها به خصوص اقشار کم درآمد و سیاست حمایتی دولت با در نظر گرفتن یارانه در این خصوص موجب شده، برخی افراد با زیر پا گذاشتن قانون و ارزش های انسانی این کالای اساسی را از مسیر توزیع و مصرف قانونی خارج و یارانه ای که دولت برای حمایت از تغذیه مردم اختصاص داده را به جیب بزنند.

میرزایی از عزم جدی پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: پلیس در راستای تحقق شعار سال ” مهار تورم و رشد تولید” از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا