Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
فارس من| «تیراژه» پروژه‌ای بلاتکلیف در اردبیل/ بلاتکلیفی 8 ساله پروژه شفاف‌سازی می‌شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
اردبیل

فارس من| «تیراژه» پروژه‌ای بلاتکلیف در اردبیل/ بلاتکلیفی ۸ ساله پروژه شفاف‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، پروژه «تیراژه» جزو پروژه‌های عمرانی ۸ ساله‌ شهر اردبیل است که عدم اتمام آن سوالات بسیاری را در بین مردم اردبیل ایجاد کرده است. مخاطبان سامانه یولن من اخیرا سوژه‌ای را با عنوان«درخواست از دستگاه قضا برای پیگیری پروژه تیراژه اردبیل» ثبت کرده‌اند.

قراردادی در مورخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ما بین شهرداری وقت اردبیل و شرکت تیراژه گستر کیش در خصوص ایجاد مجتمع خدماتی، تفریحی، تجاری و… در زمینی به مساحت تقریبی ۱۷ هکتار در نزدیکی مجموعه شورابیل و جنب بیمارستان ایثار منعقد شده است.

در این قرارداد شهرداری اردبیل تملک زمین را به صورت رایگان در اختیار شرکت گذاشته تا بعد از تکمیل، ۲۱ درصد پروژه به تملک شهرداری و ۷۹ درصد به تملک شرکت درآید.

این پروژه که در ۷ طبقه و با زیربنای ۱۲۰هزار متر مکعب پیش بینی شده است؛ شامل ۴هزار متر مربع فضای اداری، ۳ سالن سینما، ۱۵هزار متر مربع هایپر مارکت، ۵۵هزار متر مربع شهربازی، دو طبقه پارکینگ با ظرفیت ۷۰۰ خودرو، ۱۱ دستگاه آسانسور و ۲۶ دستگاه پله برقی و … می‌باشد.

این پروژه بزرگ با گذشت حدود ۸ سال فقط مراحل مطالعات و گودبرداری (خاکبرداری) انجام و پروژه به حال خود رها شده و درآمد حاصل از فروش خاک نیز به جیب شرکت رفته است در صورتی که طبق قرارداد، شرکت متعهد شده در عرض ۶ ماه خاکبرداری و مطالعه را انجام و بقیه پروژه را تا پایان ۳۶ ماه (جمعاً ۴۲ ماه) تحویل دهد.

یکی از دلایل تاخیر و متوقف شدن پروژه، عبور شاه لوله اصلی آب شهر از محدوده این پروژه بوده که با دخالت مسؤولان ذیربط و انجام رایزنی‌ها، مسیر شاه لوله تغییر یافته ولی بعد از این ماجرا باز شرکت از ادامه پروژه سرباز می‌زند.

همین موضوع باعث شده تا زمینی به این اندازه در بهترین نقطه شهر، بلاتکلیف بماند و برخی مشکلات اعم از ایجاد ترافیک، سقوط و مرگ یک فرد به محدوده گودبرداری شده، برهم زدن زیبایی محدوده مجموعه شورابیل و… شده است.

در خصوص بلاتکلیفی این پروژه ضروری است که قوه قضائیه و سازمان بازرسی با جدیت ورود نموده و پیمانکار را ملزم به اجرای پروژه کند و یا اینکه از شرکت مربوطه، خلع ید گردیده و زمین به شرکت و پیمانکار دیگر جهت احداث پروژه خدماتی، تجاری، تفریحی واگذار گردد.

همچنین جهت سرعت بخشیدن به مراحل رسیدگی و کم کاری‌های صورت گرفته در خصوص این پروژه می‌بایست به صورت مطالبه عمومی پیگیری شود.

وضعیت پروژه تیراژه برای مردم شفاف‌سازی می‌شود

ابراهیم صفری، رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: به زودی جلسه شفاف‌سازی قرارداد این طرح با مدیر پروژه برگزار می‌شود تا مفاد این قرارداد و معیاری که بر اساس آن پیمانکار ادعای خسارت دارد به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند نسبت به تعلل هشت ساله این طرح گلایه کنند، افزود: به‌عنوان مسؤول کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری، مدافع حقوق مردم و بیت المال هستیم و اجازه نخواهیم داد کمترین تعرضی به بیت المال شود.

صفری تصریح کرد: جلسات متعددی در خصوص تعیین تکلیف پروژه تیراژه از شروع کار دور ششم شورای شهر برگزار شده و امیدواریم تا در زمان نزدیک شاهد مشخص شدن وضعیت این طرح باشیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا