سیاسی

 ‌فرمانده کل سپاه به جمع راهیان نور پیوست

 ‌فرمانده کل سپاه به جمع راهیان نور پیوست

سردار سرلشکر پاسدار حسن سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادمان شهدای عملیات والفجر ۸ حضور یافت.

سردار سلامی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مناطق عملیاتی دفاع مقدس ‌از مناطق پرافتخار کشور ماست، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از قطعات سرافراز تاریخ جمهوری اسلامی است چون فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ما ریشه‌دار کرد.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطر آن حماسه‌های پرافتخاری که شهدا، جانبازان و رزمندگان و فرماندهان ما آفریدند، گفت: پاسداشت این حماسه‌ها و انتقال این فرهنگ به نسل‌های جدید یک ضرورت است.

سردار سلامی با اشاره به فرهنگ جهاد و شهادت گفت: فرهنگ جهاد و شهادت یک سرمایه خیلی بزرگی برای اقتدار کشور، حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ‌برای استقلال و برای پیشرفت کشور ماست.

 ‌فرمانده کل سپاه به جمع راهیان نور پیوست

 ‌فرمانده کل سپاه به جمع راهیان نور پیوست

فرمانده کل سپاه پاسداران ‌افزود: حضور جوانان در این مناطق بسیار امیدبخش است و ما را به آینده کشور بسیار امیدوار می‌کند و نشان می‌دهد پرچمی که در دست شهیدان ما بود هرگز بر زمین نخواهد افتاد بلکه جوانان نسل‌های جدید این پرچم را حمل و این کشور را حفظ می‌کنند و همیشه ملت عزیز ما به برکت حضور همین جوانان خواهد درخشید و تاریخ پرافتخار و نورانی گذشته را برای آینده تکرار خواهد کرد.

عملیات والفجر۸ یا نبرد اول فاو، عملیات آبی‌خاکی تهاجمی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به‌فرماندهی مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بهمن‌ماه ۱۳۶۴ به‌مدت ۷۵ روز انجام شد.

در این عملیات با طراحی و حضور مشترک نیروهای ارتش و سپاه، و به‌روایتی دیگر با طراحی فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای سپاه، بسیج با پشتیبانی ارتش با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کردند و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را به اشغال خود درآوردند.

عملیات والفجر۸، در ساعت ۲۲:۱۰ روز ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ در منطقه خسروآباد تا رأس‌البیشه آغاز شد و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۵ با پیروزی نیروهای ایرانی، به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

  • دیدار فرماندهان کل سپاه و ارتش / سردار سلامی: اروپا، رسمی و آشکار، وارد «جنگ غیرسخت» با ما شده

  • سخنگوی سپاه، «روز» تعیین کرد / اعلام زمان «پایان پیمان ننگین آبراهام»

  • پیش بینی زمان «شکست نظام رژیم صهیونیستی» از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین

  • جانشین فرمانده کل سپاه: این میزان «تعدد هجمه سنگین» به جز صدر اسلام در تاریخ، «بی‌مانند» است

  • هشدار معاون عملیات سپاه به «کوتوله‌های پارلمان اروپا» / «فریب» رژیم صهیونیستی را نخورید / جز این رژیم، با «همه دنیا»، اهل مذاکره هستیم

۲۱۲۲۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا