علمی و فناوری

فیلم | سمندر غول‌پیکری که در دوره دایناسورها شنا کرده!

فیلم | سمندر غول‌پیکری که در دوره دایناسورها شنا کرده!


دریافت ۳۶ MB

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، سمندر غول پیکر چینی به عنوان دوزیست EDGE شناخته شده است که بیشتر به اقدامات حفاظتی نیاز دارد.

سمندر غول پیکر چینی در معرض خطر انقراض بزرگترین دوزیست زنده جهان است که طول آن به بیش از ۱.۸ متر می رسد. به گروه کوچک و باستانی سمندرها تعلق دارد که بیش از ۱۷۰ میلیون سال پیش در دوره ژوراسیک از نزدیکترین خویشاوندان خود جدا شدند.

اگرچه سمندرهای غول پیکر چینی برای هزاران سال مورد احترام چینی ها هستند، امروزه به دلیل برداشت بیش از حد برای مصرف انسان گونه آنها در معرض خطر است. در چین، پرورش سمندر مورد تشویق قرار گرفته است و در برخی مناطق یک فعالیت اقتصادی مهم است.

سمندر از طبیعت گرفته می شود و به عنوان یک ماده غذایی لوکس پرورش داده می شود و این برداشت بیش از حد تأثیر فاجعه باری بر جمعیت این گونه داشته است. وزارت کشاورزی چین از رشد جمعیت حیوانات پرورشی به عنوان یک اقدام حفاظتی حمایت می کند. به طور متناقض، این رویکرد ممکن است برای جمعیت‌های بومی مضر باشد، زیرا خطر اختلاط دودمان‌های ژنتیکی و گسترش پاتوژن‌های حیات وحش را به همراه دارد.

چین کشوری است که رونق اقتصادی زیادی را تجربه می‌کند و سطوح فزاینده‌ای از دست دادن تنوع زیستی را تجربه می‌کند و این امر حفظ محیط‌زیست، به‌ویژه منابع آب و سیستم‌های آب شیرین را به طور فزاینده‌ای حائز اهمیت می‌کند.

سمندر غول پیکر چینی یک گونه «گل سرسبد» برای سیستم رودخانه های آب شیرین چین است. تلاش برای حفظ آن نقشی حیاتی در حفاظت از زیستگاه ها و تنوع زیستی منطقه و همچنین منابع آب شیرین برای مردم چین ایفا خواهد کرد.

منبع: نشنال‌جئوگرافیک

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا