فرهنگ و هنر

چه خبر از فروش روز نیم‌بهای سینما قبل از ماه محرم؟

چه خبر از فروش روز نیم‌بهای سینما قبل از ماه محرم؟

– اخبار فرهنگی –

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، سه شنبه گذشته (شب اول محرم ۱۴۰۲) آخرین روزی بود که فیلم‌های اکران تابستانه به صورت کامل روی پرده‌ سینماهای سراسر کشور بودند و پس از آن به مناسبت آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، آن دسته از فیلم‌ها که ژانر کمدی داشتند تا بعد از پایان ماه صفر از فهرست اکران حذف شدند.

برهمین اساس، بررسی آمار ثبت شده فروش در سامانه سمفا نشان می‌دهد که در این روز، ۱۶۳ هزار ۱۱۰ نفر برای ۲۷۶۹ سانس بلیت تهیه کردند تا به این ترتیب، گیشه‌ها مبلغ ۴۳ میلیارد و ۳۸ میلیون و ۲۶۰ میلیون ریال درآمد داشته باشند. بنابراین در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ سینماها شاهد فروش ۱۸۳ هزار و ۳۱۱ قطعه بلیت برای ۲۷۶۰ بودند و برهمین اساس، رقم فروش معادل ۴۸ میلیارد و ۸ میلیون و ۸۹۰ هزار ریال بود.

اما بررسی میزان فروش سه‌شنبه هفته گذشته در میان فیلم‌های روی پرده در سامانه سمفا نشان می‌دهد که فسیل با فروش ۷۵۱۳۰ بلیت برای ۷۷۴ سانس و درآمدی معادل ۱۹ میلیارد و ۵۰۵ میلیون و ۷۷۵ هزار ریال، صدرنشین جدول فروش است و به دنبال آن، شهر هرت با فروش ۴۶۷۶۲ بلیت برای ۶۴۴ سانس، فروشی معادل ۱۲ میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال را تجربه کرده است تا جایگاه دوم را به نام خود کند.

در همین حال، سومین جایگاه در اختیار کت‌چرمی است که با فروش ۸۴۰۱ بلیت در ۲۱۰ سانس، درآمدی معادل ۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۵ هزار ریال را به خود اختصاص داده است و عروسی مردم هم با فروش ۸۳۴۱ بلیت در ۲۱۸ سانس با درآمد ۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۴۷۰ هزار ریالی به جایگاه چهارم بسنده کرد.

از سوی دیگر، آهنگ دونفره با فروش ۵۷۴۹ بلیت در ۱۴۳ سانس و درآمد یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۹۲۵ هزار ریالی، رتبه پنجم را در اختیار گرفت. معجزه عشق نیز با فروش ۵۴۹۶ بلیت در ۱۵۳ سانس و کسب درآمد یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریالی شاهد یک پله صعود نسبت به سه شنبه هفته قبل‌ بود و جایگاه ششم را در جدول پرفروش‌های سه‌شنبه قبل از آغاز محرم ۱۴۰۲ به نام خود ثبت کرد.

رضویان: نبود مدل‌های مبتکرانه در اکران باعث می‌شود که سینماهای قدیمی به پاساژ تبدیل شوند

این درحالی است که فیلم جنجالی مصلحت نسبت به هفته قبل، یک پله نزول را تجربه کرد و با فروش ۴۶۹۰ بلیت برای ۱۴۷ سانس و درآمدی معادل یک میلیارد ۱۷۰ میلیون و ۴۹۵ هزار ریال، در رتبه هفتم قرار گرفت. درپی آن شهرک نیز ۲۱۲۵ بلیت برای ۹۵ سانس فروخت و با درآمدی معادل ۶۰۸ میلیون ۵۲۵ هزار ریال، جایگاه هشتم را در اختیار گرفت و جایگاه نهم به سه‌کام حبس با فروش ۱۶۳۲ بلیت برای ۴۲ سانس و درآمد ۴۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار ریالی رسید. البته این فیلم، سه‌شنبه گذشته نسبت به یک هفته قبل‌ عملکرد بهتری داشت و یک پله صعود را تجربه کرد.

نگهبان شب نیز با یک پله نزول نسبت به ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ توانست ۱۵۳۱ بلیت برای ۷۷ سانس بفروشد تا با درآمدی معادل ۴۲۱ میلیون ۵۱۵ هزار ریال، جایگاه دهم را به خود اختصاص دهد. باباسیبیلو نیز با فروش ۹۶۵ بلیت برای ۴۸ سانس و درآمدی ۲۴۹ هزار و ۴۵۰ هزار ریال، به جایگاه یازدهم بسنده کرد.

فیلم سینمایی تصور  با ثبت عملکردی بهتر نسبت به هفته گذشته، توانست در سه‌شنبه این هفته دوپله صعود را تجربه کند و با فروش ۹۰۵ بلیت برای ۳۲ سانس و درآمد ۲۴۸ میلیون و ۸۲۵ هزاری ریال، جایگاه دوازدهم را در اختیار گیرد. سیزدهمین رتبه نیز به فیلم پرونده باز است با یک پله نزول رسید. این فیلم، با فروش ۸۰۶ بلیت برای ۶۴ سانس ۲۳۱ میلیون ۶۰۰ هزار ریال را در کارنامه سه شنبه این هفته خود ثبت کرد.

اما فصل ماهی سفید با فروش ۵۷۱ بلیت برای ۳۸ سانس و کسب درآمد ۱۵۲ میلیون و ۹۲۵ هزار ریالی توانست  جایگاه چهاردهم را به دست آورد و یقه‌سفیدها هم با فروش ۳۱ بلیت برای ۳ سانس، درآمدی معادل ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال را به دست آورد و به رتبه پانزدهم رسید.

  در نهایت، فیلم سینمایی ارثیه فامیلی با فروش تنها ۲ بلیط برای یک سانس درآمد ۶۰۰ هزار ریالی به دست آورد تا جایگاه شانزدهم را به خود اختصاص دهد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا