سیاسی

نمایش سامانه‌های پدافندی و موشکی در رژه نیروهای مسلح+عکس

نمایش سامانه‌های پدافندی و موشکی در رژه نیروهای مسلح+عکس

در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر شکن» و موشک «رضوان» به نمایش در آمد.

موشک راهبردی «خیبر شکن» از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانور پذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یافته و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند.

چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع یک هزار و ۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

نمایش سامانه پدافند هوای« ۹ دی» برای اولین بار

در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) سامانه پدافند هوای ۹ دی برای اولین بار به نمایش در آمد.

4669421.jpg

این سامانه از ترکیب موشک‌های جدید و پیشرفته ۹ دی با رادار و خودروی پرتابگر سامانه سوم خرداد ایجاد شده و وظیفه انهدام انواع اهداف معمولی مانند جنگنده و بالگرد و پهپاد را در کنار مأموریت تخصصی انهدام موشک‌های کروز سریع و بمب‌های رها شده از هواپیماهای دشمن بر عهده دارد.

موشک ۹ دی برای اولین بار در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در عرصه دفاعی در مصلی تهران در دهه فجر ۱۳۹۷ مشاهده شد. این موشک به طور محسوسی کوچک‌تر از موشک‌های طائر بود اما از طراحی مرسوم خانواده موشک‌های طائر خصوصاً نمونه‌های نهایی آن در شکل ظاهری خود بهره می‌برد.

۲۷۲۱۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا