اجتماعی

ورود ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس به پایتخت تا پایان سال قطعی است

ورود ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس به پایتخت تا پایان سال قطعی است

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مهدی علیزاده عصر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ سال است که مجموعه ناوگان اتوبوسرانی نوسازی نشده است و شهروندان تهرانی در بازه زمانی اشاره شده با ناوگانی فرسوده در تهران مواجه بوده‌اند و به همین جهت شورا و شهرداری تهران و ما به عنوان شرکت اتوبوسرانی از این مسئله شرمنده هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته جهت جبران عقب‌ماندگی بیش از ۱۰ سال در حوزه اتوبوسرانی تصریح کرد: اقداماتی برای جبران این عقب‌ماندگی آغاز شده است و نمونه آن این است که بیش از ۴۵ درصد از بودجه شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ به حوزه حمل و نقل اختصاص داده شده و در قالب این بودجه نیز اعتبارات خوبی در حوزه اتوبوسرانی پیش‌بینی شده است.

رایزنی برای واردات اتوبوس‌های سه‌کابین به تهران/ معطل پول دولت نمی‌مانیم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه جهت خرید اتوبوس‌ از شرکت‌های داخلی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال کارخانجات داخلی تعطیل و یا نیمه‌تعطیل بوده‌اند قاعدتا پاسخگوی نیاز ما جهت تامین و خرید اتوبوس نخواهند بود، همچنین مجموعه اتوبوسرانی برنامه‌ای را تدارک دیده تا پایان این دوره از مدیریت شهری و تا سال ۱۴۰۴ تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر تهران ۹ هزار دستگاه و به روایتی ۱۱ هزار دستگاه برسد.

علیزاده با بیان اینکه قطعا کارخانجات داخلی کشش تولید اتوبوس‌های شهری را ندارند، افزود: در همین ارتباط اقداماتی نیز در حوزه نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های در حال فعالیت آغاز شده است و تلاش خواهیم کرد در این دوره از مدیریت شهری به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۳۸۵ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در اختیار ناوگان عمومی و اتوبوسرانی قرار گرفته گفت: اگر چه این تعداد وارد ناوگان شده اما کفایت خدمت‌رسانی را نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه تاکنون قرارداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به صورت رسمی و داخلی به امضا رسیده است، گفت: مبلغ خرید این تعداد اتوبوس ۲۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در طول تاریخ شهرداری تهران این اقدام کم‌سابقه است.

علیزاده ادامه داد: تاکنون نیز مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌پرداخت برای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس پرداخت شده و ان‌شاءالله تا پایان سال جاری ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد و مابقی از ۳ هزار دستگاه اتوبوس تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که امسال عقب‌ماندگی چند ساله و ترک فعل مدیران سابق شهری با تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس جبران شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ارتباط با قراردادهای خرید اتوبوس‌های اشاره شده گفت: از ۳ هزار دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مربوط به شرکت عقاب افشان، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین اسنا وابسته به گروه بهمن، هزار دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری مربوط به شرکت مپنا و … است.

علیزاده همچنین به تقویت سامانه جانبازان و معلولان در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود‌: در سال گذشته، ۲۰ دستگاه ون وارد این ناوگان شد و اخیرا نیز ۴۰ دستگاه به سامانه خدمت‌رسانی جانبازان در حوزه معلولان اضافه شده و اجمالا عدد قابل توجهی عملیاتی شده البته به معیارهای ما هنوز نرسیده و نظر داریم در این حوزه اقداماتی صورت بگیرد.

وی به موضوع روشن کردن کولرهای اتوبوس‌های شهری اشاره کرد و گفت: این نکته قابل توجه است که برخی از اتوبوس‌هایی که مربوط به بخش خصوصی است و ۱۵ سال از عمرشان می‌گذرد سیستم کولر ندارند و از این جایگاه از مردم شرمنده‌ایم و در خصوص کولرهای اتوبوس‌های بی آر تی فعال آمارها در یک ماه و نیم اخیر ۷۰ تا ۸۰ درصد نشاندهنده روشن بودن کولرها بود که این آمار به حدود ۹۵ درصد رسیده است البته ممکن است با توجه به فرسودگی اتوبوس‌ها، کولرهای آنها نیز خراب و جهت تعمیر اعزام شوند. امیدواریم با نوسازی موضوع سرمایش و گرمایش نیز حل شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین نیز به امضا برسد.

علیزاده در ادامه نشست خبری در خصوص نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده و فعلی تصریح کرد: شرکت‌هایی که برای اورهال اتوبوس‌ها فعال هستند محدودند، تعداد قرارداد نوسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به امضا رسید اما با توجه به محدود بودن شرکت اورهال به تعهدات خود عمل نکردند و مجبور بودیم با ظرفیت پایین حرکت کنیم و به همین جهت فراخوانی برای انعقاد قرارداد جهت اورهال‌سازی اتوبوس‌های فرسوده و فعال زده‌ایم.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله تا مهرماه، اورهال ۳۳۰ دستگاه اتوبوس عملیاتی خواهد شد گفت: در همین زمینه اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم با شرکت‌هایی که در حوزه اورهال‌سازی فعال هستند قرارداد ببندیم تا از ظرفیت آنها برای اورهال اتوبوس‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده علاوه بر نوسازی ۳۳۰ دستگاه اتوبوس اشاره شده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در قالب بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بازسازی خواهند شد و در کل ۴۳۰ دستگاه اتوبوس تا اوایل مهرماه اورهال خواهند شد.

علیزاده به موضوع مهندسی خطوط اشاره کرد و افزود: این مسئله نیز از اول تیرماه و با جابجایی اتوبوس‌های فعال در خصوص آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی در پایان در خصوص انتقادات برخی از اعضای شورای شهر تهران به شرکت اتوبوسرانی و عدم ورود حتی یک دستگاه اتوبوس به این ناوگان گفت: دوستان با هر نیتی که اعلام کرده‌اند امیدواریم جنبه انصاف را رعایت کنند ضمن اینکه قراردادهای ما در سامانه مخصوص بارگذاری شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا