مرکزی

لازمه حل مشکلات کشور جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی است

خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک؛ در نشستی که استاندار مرکزی و مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهوری در پنج شنبه ۱۸ آذر­ماه داشتند علاوه مطرح شدن مسائل مهم استان از جمله آلودگی هوا، تکمیل پروژه­‌های نیمه‌کاره و بررسی مشکلات کارخانجات به موضوع مهم دیگری چون به کار­گیری نیروهای جوان و تازه نفس انقلابی هم اشاره کردند که استانداران می‌­تواند در انتصابات خود در مدیریت‌­های استانی ازهرکجا که نیاز دارند شایسته‌گزینی کنند تا تیم‌­های قوی مدیریتی در استان‌­ها تشکیل شوند.

استانداران طبق بخشنامه‌­های قبلی وزارت کشور اجازه داشتند تنها ۱۵ درصد از نیروها و مدیران خود را خارج از وزارت کشور انتخاب کنند و ۸۵ درصد مابقی را از بین نیروهای بدنه وزارت کشور باید انتخاب می‌­کردند. 

اکنون با این مجوز استانداران می‌­توانند از تمام ظرفیت­ نیروهای جوان، انقلابی و جهادی استان برای به کارگیری در سمت­‌ها و مدیریت‌­های استانی و شهرستانی در ادارات و بخش‌­های دولتی استفاده کنند تا با هماهنگی، جدیت و پشتکار و استفاده از ایده‌­های خلاقانه و تحولگرا فعالیت­‌های خود را برای خدمت به مردم آغاز کنند.

اعتماد و به کارگیری جوانان در برهه­‌های مختلف انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نشان داد که استفاده از جوانان انقلابی، متعهد و متخصص می­‌تواند بسیاری از چالش­‌ها و مشکلات را  در کشور حل کند.

جهان جهان تغییر است نه تقدیر و در این شرایط بحرانی با تغییر و اصلاح امور است که می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

مدیران جوان‌ تغییر را آسان‌تر می‌پذیرند و می‌­دانند که چگونه به سایرین انرژی بدهند یا آنها را برای رسیدن به اهداف ترغیب کنند.

جوانان در مقایسه با رهبران با تجربه‌تر، توانایی بیشتری در تشویق کارکنان به تلاش و کوشش دارند، استراتژی این رهبران جوان استراتژی «کشیدن» است در حالی که رهبران میانسال معمولاً روش سنتی «هل دادن» را به کار می‌گیرند.

مدیران جوان هرگونه بازخوردی را می‌پذیرند و همواره به دنبال روش‌هایی خلاقانه و تحولگرا هستند تا کارها را به شکلی مؤثرتر و با کیفیت‌‌تر به انجام برسانند.­

مدیران جوان برای رسیدن به اهداف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و موفقیت را یک «لازمه» می‌دانند و تمام انرژی خود را صرف رسیدن به اهدافشان می‌کنند.

رهبران جوان اهداف بزرگی در سر دارند و اهل خطر و ریسک پذیری هستند  در صورتی که برخی از مدیران باتجربه‌تر، ترجیح می‌دهند اهدافی را انتخاب کنند که نیل به آنها آسان و ریسک آنها کمتر باشد.­

مدیران جوان به آینده‌­ای روشن امیدوارند و برای رسیدن به آن از هیج تلاش و کوششی دریغ نمی­‌کنند، البته علاوه بر حمایت و پشتیبانی از مدیران جوان باید افراد با تجریه در کنارشان باشند و از مشورت و راهنمایی آنها استفاده کنند تا بتوان با تلفیقی از جوانی و تجربه، کارها را پیش برد و برمشکلات غلبه کرد.

استاندار مرکزی جوان­گرایی و اعتماد به جوانان را به عنوان نمونه در انتخاب و معرفی سرپرستان فرمانداری اراک و ساوه اثبات کرده‌­اند و امید است که این رویه در سایر فرمانداری‌ها، بخشداری‌­ها و همچنین در سایر ادارات و دستگاهای دولتی در سطح استانی و شهرستانی نیز دیده شود تا با حل و یا کاهش مشکلات استان و کشور، امید به زندگی و امید به آینده برای جوانان و نوجوانان کشورعزیزمان­، زنده شود. 

***********

حسین معافی

مدرس دانشگاه فرهنگیان اراک

***********

انتهای پیام/ 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا