فرهنگ و هنر

هنرمندان و چهره‌ها نوجوانان را به حضور در مسابقات شوق تلاوت دعوت کردند+فیلم

برگزیده های ایران- گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: نام‌نویسی پنجمین دوره مسابقات سراسری شوق تلاوت مدتی است آغاز شده است و این دوره از مسابقات تفاوتی بزرگ با ادوار قبل دارد و آن اینکه همه نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن کریم می‌توانند در رقابت‌های شوق تلاوت شرکت کنند.

این اتفاق در حالی در چهارمین دوره مسابقات شوق تلاوت رخ می‌دهد که تا سال گذشته تنها شرکت‌کنندگان در طرح ملی تلاوت می‌‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند، اما امسال با اصلاح آیین‌نامه همه نوجوانان می‌توانند در مسابقات شوق تلاوت شرکت کنند.

در این میان هنرمندان و چهره‌های مختلف قرآنی با دعوت نوجوانان به حضور در این مسابقات در راستای گرم شدن و رونق هر بیشتر این مسابقات گام برداشته‌اند که در ادامه نظرات چهره‌های مختلف درباره مسابقات شوق تلاوت تقدیم می‌شود.

 

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون

نزدیک بین‌الحرمین هستم که این ویدئو را ضبط می‌کنم، در مشهد و در حرم منور رضوی برنامه‌ای با عنوان شوق تلاوت برای شما برنامه‌ریزی شده که می‌توانید در آن شرکت کنید و قاری معتبری شوید. آنهایی که دوست دارند در تلاوت قرآن به جایی برسند پیشنهاد می‌کنم ثبت‌نام کنند تا بتوانند از این طریق به مدارج بالای قرآنی دست پیدا کنند، امیدوارم از تلاوت شما عزیزان ثوابی هم به این حقیر برسد.

 

اقبال واحدی مجری صدا و سیما

من خودم که کوچک بودم در هر محیطی که می‌رفتم دوست داشتم اولین و بهترین باشم، در محیط قرآنی هم انسان دوست دارد بهترین باشد و همین بهترین بودن کمک می‌کند انسان قرآن را یاد بگیرد و تأثیرگذار باشد، الان هم بهترین فرصت است که شرکت کنید. در این مسابقه کسی که آخر شود هم اول است. در بحث قرآن حتی بی‌سواد هم فیض می‌برد و اگر بتوانید با مفاهیم قرآن آشنا شوید و قاری خوبی شوید این پیروزی است، شما در هر سطحی که هستید، اول هستید پس شرکت کنید تا قرآن در زندگی‌تان جاری و ساری شود.

 

جواد فروغی قهرمان المپیک

از همه عزیزان دعوت می‌کنم که در طرح شباب‌الرضا که مربوط به قرآن است شرکت کنند و به حمایت از این طرح بپردازند که انشاالله مایه خیر و برکت برای همه و نسل‌های دیگر باشد.

 

حسین رفیعی مجری صدا و سیما

پنجمین دوره مسابقات قرآنی به همت مرکز قرآن آستان قدس رضوی و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مشهد در حال برگزاری است و اگر دوست دارید درباره این طرح بیشتر بدانید به سایت ملی تلاوت به نشانی melitelavat.ir مراجعه و در مسابقات شرکت کنید. امیدوارم بدرخشید و موفق باشید.

 

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون

تو مشهد چه خبر است؟ من به نظرم حتماً خبرهای خوبی است خبرهایی که سرشار از معنویت و خوبی است و سرشار است معرفت و عشق است. یک مسابقات است که در آستان قدس رضوی است و به اسم مسابقه شوق تلاوت در حال برگزاری است، این را پی‌گیری کنید و در آن شرکت کنید و انشا الله حتما جوایز خوبی هم از آن خواهید برد.

 

غلامرضا شاه میوه اصفهانی استاد قرآن

خوشحالم که شما را به حضور در طرحی که مدتی است توسط مرکز ق÷ان کریم آستان قدس رضوی و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در حال برگزاری است دعوت می‌کنم. این طرح با عنوان طرح ملی شباب‌الرضا (ع) که مربوط به نوجوانان پسر ۸ تا ۱۴ سال است، برگزار می‌شود و امیدواریم با حضور در این طرح شاهد کشف اسعدادهای قرآنی باشیم.

پنجمین دوره مسابقات شوق تلاوت هم در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir ثبت‌نام کند.

 

احمد ابوالقاسمی استاد قرآن

شاید برخی اطلاع نداشته باشد که پنجمین دوره مسابقات شوق تلاوت در حال اجرا است و از شما دعوت می‌کنم در این مسابقات باشکوه و آینده‌ساز شرکت کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنید.

به گزارش فارس این دوره از مسابقات با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحله مقدماتی باید در مرحله نهایی در جزیره کیش با هم رقابت کنند، همچنین نفرات برتر مسابقات به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت درباره این رقابت‌ها می‌گوید: پنجمین دوره مسابقات قرآنی شوق تلاوت ویژه رقابت قاریان نوجوان قرآن کریم امسال با تحول روبرو است و طی آن همه قاریان نوجوان خوشخوان قرآن کریم از سراسر کشور می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. این در حالی است که تا دور قبل فقط قاریان حاضر در طرح ملی تلاوت حق شرکت در این مسابقات را داشتند.

 

 

بازبینی آیین‌نامه و فراهم‌شدن امکان حضور همه قاریان نوجوان کشور در مسابقات

مقدم‌کیا با اشاره به ادامه تقاضا‌ها برای حضور دیگر قاریان نوجوان قرآن کریم در مسابقات شوق تلاوت گفت: امسال هم هنگام برنامه‌ریزی برای دور جدید مسابقات با تقاضاهای زیادی روبرو شدیم از این رو با بازبینی آیین‌نامه و اصلاح آن امکان حضور همه قاریان نوجوان قرآن کریم در مسابقات قرآن شوق تلاوت فراهم شد.

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات در آذر و نیمه‌نهایی در بهمن‌ماه

دبیر طرح ملی تلاوت درباره زمان‌بندی برگزاری مسابقات گفت: نام‌نویسی تا ۵ دی‌ماه است و تا پایان دی فایل‌های ارسالی بررسی و راه‌یافتگان به مسابقات معرفی می‌شوند. مرحله مقدماتی رقابت‌ها دهه سوم آذر‌ماه در مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت برگزار می‌شود و راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی باید بهمن‌ماه با هم رقابت‌کنند، همچنین مرحله نیمه‌نهایی به صورت متمرکز و مجازی برگزار می‌شود، البته تیم داوری و اجرایی در حرم امام رضا (ع) مستقر هستند و با ارتباط زنده با شهر‌های مختلف مسابقات را برگزار می‌کنند.

مرحله نهایی مسابقات اسفند ۱۴۰۰ در جزیره کیش برگزار می‌شود

مقدم‌کیا درباره مرحله نهایی مسابقات گفت: مرحله نهایی رقابت‌ها اسفند‌ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری در جزیره کیش با حضور راه‌یافتگان به این مرحله برگزار می‌شود. همچنین نفرات برتر مسابقات به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا