کرمانشاه

دوربین‌ها کرمانشاه را به دنیا می‌برند/ ممانعتی برای عکاسی از بناهای تاریخی نداریم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، جبار گوهری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص تهیه عکس و فیلم از محوطه‌ و بناهای تاریخی و همچنین موزه‌های استان، اظهار داشت: تهیه عکس و مستندات با توجه به اینکه یکی از ارکان اصلی و اهداف سازمان میراث فرهنگی تبلیغ گردشگری و حفظ صیانت از این میراث است، همواره در دستور کار است.

وی ادامه داد: تهیه عکس از محوطه‌های باستانی و میراث فرهنگی خود نوعی تبلیغ گردشگری و معرفی استان به دنیا است در این راستا هیچگونه ممنوعیتی برای عکاسی در فضاها حتی‌ موزه‌های استان نداریم به جزء برای عکاسان حرفه‌ای با سه‌پایه‌، نور، فلش و تجهیزات؛ تا آسیبی به آثار نرسد.

سرپرست ادره‌کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: تجهیزات عکاسی حرفه‌ای و دیگر وسایل و تجهیزات همراه، طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارتخانه به ادارات کل می‌تواند آسیب‌ساز باشد و تنها در جهت حفظ و صیانت از آثار ممانعت به عمل می‌آید وگرنه مشکلی برای عکاسی در محوطه‌ها نداریم.

وی گفت: عموما در چنین جاهایی عکاسانی  ازسوی میراث فرهنگی با رعایت شرایط و ضوابط در محوطه‌ها مستقر هستند و اگر کسی قصد مستندسازی به صورت حرفه‌ای داشته باشد می‌تواند از این عکاسان برای تهیه عکس بهره لازم را ببرد.

گوهری در پایان، خاطرنشان کرد: الان گوشی‌های همراه این قابلیت را برای عکاسی و تهیه فیلم دارند، ولی باز اگر گردشگری نیازمند عکاسی حرفه‌ای است در محوطه‌ها عکاسانی وجود دارند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا