Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ویژگی اتوبوس‌های جدید پایتخت/ ادامه روند تأمین اتوبوس برای تهران - خبرگزاری برگزیده های ایران
اجتماعی

ویژگی اتوبوس‌های جدید پایتخت/ ادامه روند تأمین اتوبوس برای تهران

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی اظهار داشت: سال‌ها بود که توجه چندانی به ناوگان حمل و نقل عمومی نشده بود و ۱۰ سال بود که نوسازی اتوبوس‌‌های تهران صورت نگرفته بود.

وی افزود: علیرضا زاکانی شهردار تهران از زمان حضورش در شهرداری برنامه‌های فوریتی و ضربتی را برای بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی مدنظر قرار داد و پیرو این مسأله قرارداد تأمین ۱۷۵ دستگاه اتوبوس از طریق شرکت ایران‌خودرو دیزل انجام گرفت که امروز ۱۱۰ مورد از این اتوبوس‌ها رونمایی شد و به بهره‌برداری رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس  چند روز بود در اختیار شرکت واحد قرار گرفته بود، گفت:‌ از آنجایی که شهردار تهران تأکید داشت اتوبوس‌ها بلافاصله پس از افتتاح وارد خطوط شوند لازم بود تجهیزات مانند کارت‌خوان و GPC‌ بر روی آنها نصب شود.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌اتوبوس‌های جدید علاوه بر یورو ۴ بودن و دارا بودن فیلتر جاذب آلایندگی برای سوار و پیاده شدن معلولان از طریق ویلچر نیز مناسب بوده و همچنین تا درب‌های اتوبوس بسته نشود سیستم کنترل اجازه حرکت به اتوبوس نخواهد داد که این  مسأله بسیار حائز اهمیت است چرا که سال‌های گذشته حوادثی در این  زمینه داشته‌ایم.

وی اعلام کرد:‌۶۵ دستگاه اتوبوس جدید دیگر نیز حداکثر تا یک ماه آینده به ناوگان حمل و نقل افزوده می‌شود و پس از آن قرارداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را خواهیم داشت تا پایان سال ۲۷۵ دستگاه اتوبوس تأمین شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای تعمیرات اساسی ناوگان اتوبوسرانی برنامه‌هایی داریم و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس که در ماه‌های گذشته به دلیل نیاز تعمیرات متوقف شده بود تا چند ماه آینده اورهال می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه پایتخت نیاز به ۶ هزار دستگاه اتوبوس فعال دارد گفت:‌با توجه به کیفیت فعلی ناوگان تلاش می‌کنیم ۳ هزار دستگاه اتوبوس فعال و از این طریق  خدمت‌رسانی به شهروندان انجام گیرد.

وی اعلام کرد: اتوبوس‌های جدیدی که امروز رونمایی شد در مسیرهایی که تراکم مسافر بالایی دارند استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا