اصفهان

پایان دی ماه اُمیکرون سویه غالب استان می‌شود/ آخرین تعداد مبتلایان به امیکرون

پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به وضعیت شیوع نوع اُمیکرون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: امروز ۹ اُمیکرون مثبت در استان اصفهان شناسایی شد که از این تعداد ۷ مورد مربوط به اصفهان و یک مورد بوئین میاندشت و یک مورد دیگر هم مربوط به شهرستان شهرضا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ نفر مبتلا به اُمیکرون در استان اصفهان شناسایی شده است، افزود: این آمار به تفکیک شهرستان به این صورت است که در شهر اصفهان ۱۷ نفر، فلاورجان ۵ نفر، خمینی‌شهر ۳ نفر، مبارکه ۲ نفر، بویین میاندشت، نطنز و شهرضا هر کدام یک نفر به اُمیکرون مبتلا شده‌اند.

عقدک بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۵۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان گفت: در گروه سنی ۱۲ سال به بالا تاکنون ۸۴ درصد دز اول، ۷۲ درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند که این آمار مربوط به جامعه ایرانی است و اگر اتباع را به آن اضافه کنیم ۲ درصد به هر دز تزریق واکسن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ شهرستان‌ نطنز، چادگان، گلپایگان و شهرضا در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند، عنوان کرد: ۱۳.۵ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را در استان تزریق کرده‌اند.

عقدک با بیان اینکه اُمیکرون در شهرستان‌هایی هم که هنوز شناسایی نشده، ممکن است تشخیص داده نشده باشد، افزود: تا آخر دی و اوایل بهمن ماه همه شهرستان‌های استان اصفهان درگیر اُمیکرون می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: کل موارد فوت شده ناشی از کرونا اعم از فوت قطعی و مشکوک به این بیماری طی ۲۴ ساعت اخیر ۵ نفر بوده است که ۲ نفر از این فوت‌شدگان قطعی کرونا و ۳ نفر مشکوک به کرونا بوده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا