کرمانشاه

پدافند غیرعامل نیازمند بودجه مستقل است/ ضرورت افزایش آمادگی در مقابل حملات سایبری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، کرمعلی زارعی در جمع اصحاب رسانه در توضیح پدافند غیرعامل، اظهار داشت: هرگونه اقدام غیرمسلحانه در برابر تهدیدات نظامی و غیرنظامی با هدف افزایش بازدارندگی را پدافند غیرعامل می‌گویند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش آمادگی در مقابل حملات سایبری، ادامه داد: برای جلوگیری از حملات سایبری باید فناوری را بومی کرد. با بومی کردن دسترسی دشمن سخت‌تر و در صورت مواجهه با هر گونه مشکل، جایگزین وجود دارد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان در کرمانشاه گفت: براساس  گزارش کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زیرساخت‌های بانکی، توزیع برق و برخی از دستگاه‌های دیگر مطلوب است، ولی تمام دستگاه‌ها باید پدافند سایبری بومی داشته باشند.

به گفته زارعی، در استان کرمانشاه برق منطقه‌ای است که خوشبختانه پدافند سایبری بومی شده، ولی باید در تمامی سامانه‌ها انجام شود.

وی با درخواست از مسؤولان کشور، ادامه داد: پدافند غیرعامل باید تبدیل به قانون شود تا ردیف اعتباری بودجه مستقل داشته باشد و همین الزامی برای دستگاه‌‌ها خواهد شد تا در راستای استحکام‌بخشی به زیرساخت‌های خود اعتباری اختصاص دهند.

زارعی تصریح کرد: الان اعتبارات حوزه پدافند غیرعامل توصیه‌ای است که می‌گوید دستگاه مربوطه اجازه دارد ۲ درصد اعتبارات خود را در راستای پدافند غیرعامل با هماهنگی اداره‌کل پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام دهند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان در کرمانشاه خاطرنشان کرد: بی‌اعتنایی و نادیده گرفتن پدافند غیرعامل خسارت جبران‌ناپذیری را برای مردم در پی دارد.

ایمن‌سازی مراکز مهم و حساس، ارتقا و قابلیت بقا در حفظ استان در شرایط بحرانی، فرهنگ‌سازی ایجاد باور عمومی در مورد تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌ها، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مؤلفه‌های مقاومت در برابر تهدیدات دشمن، نهادینه کردن رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در طرح‌ها توسعه‌ای و منتهی به ایجاد مراکز طبقه‌بندی و به حداقل رساندن تأثیر تهدیدات نظامی دشمن بر زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم از اهداف مهم پدافند غیرعامل است که زارعی در پایان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا