کهگیلویه و بویراحمد

پروژه کمربندی یاسوج تعطیل شد!/وعده‌ها و معارضاتی که کمر یک استان را شکست+فیلم

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، هر چند به برکت نظام جمهوری اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از بن‌بست خارج شده و دیگر به مانند گذشته سفر به اصفهان و شیراز و تهران از نقاط مختلف استان سخت و طاقت فرسا نیست.

اما هنوز کارهای نکرده و راه‌های نرفته زیادی در حوزه راهسازی استان باقی مانده است وضعیت راه های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌های کشور به هیچ وجه قابل مقایسه نیست حتی راه های استان های مرزی و دور افتاده بسیار بهتر و دارای استاندارد بیشتری نسبت به راه های این استان است.

استانی که حتی یک متر آزادراه ندارد از داشتن راه‌آهن به کل محروم است و راه هوایی آن که دیگر اظهر من الشمس است.

با وجود همه خدماتی که نظام جمهوری اسلامی داشته اما به دلایل مختلف از جمله کم‌کاری ها، کج سلیقگی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها حتی در حوزه راه موجب گردیده که استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیتی به مراتب پایین تر از سایر استانهای کشور در حوزه راه‌های مواصلاتی داشته باشد.

محور ملی پاتاوه به دهدشت که استارت آن از سفر پر خیر و برکت رهبری انقلاب در سال ۷۳ زده شد هنوز بعد از ۲۷ سال به سرانجام نرسیده و مسئولان در ۱۰۰ و اندی کیلومتر راه درمانده شدند و هر سال وعده سال بعد برای افتتاح و رونمایی از این جاده را می‌دهند.

سایر محورهای استان هم که وضعیت خوبی نداشته و تنها قتلگاهی برای مسافران شده جاده هایی که بیشترین نقاط حادثه خیز را در خود جای داده و هر هفته خبرهای هولناک و غم انگیزی از تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ در این جاده ها شنیده می‌شود.

اما یکی از خونبارترین جاده های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد محور کمربندی یاسوج است که بنا به آمار رسمی بیشترین تلفات جاده ای در این محور اتفاق می‌افتد محوری که بخشی از کریدور شمال به جنوب بوده و تردد بی‌امان خودروهای باری و مسافربری و شخصی در آن از کمربندی یاسوج قتلگاهی هولناک ترسیم کرده است.

چرا پروژه کمربندی یاسوج تعطیل شد؟!

در آمار رسمی اعلام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط و گزارش‌های پلیس از این محور به عنوان خطرناک ترین جاده در تصادفات منجر به مرگ یاد می‌شود که همین موجب شده در تابستان ۱۴۰۰ مسئولان استانی بالاخره به فکر چاره افتاده و استارت تعویض کمربندی یاسوج را با تبلیغات زیاد بزنند.

کار ها تا حدودی خوب پیش میرفت و مسئولان نیز به برخی از وعده‌های خود جامه عمل پوشاندند مسافران و عابرانی که از این محور عبور می‌کردند تقریباً امیدوار شده بودند که متاسفانه خبری ناامیدکننده یعنی تعطیلی پروژه شنیده شد.

دست اندرکاران ساخت این جاده می‌گویند کمربندی یاسوج به سمیرم افزون بر ۱۲ سال قبل در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل عدم اعتبارات و معارضات نیمه کاره رها شد آنها می گویند در چند ماه اخیر که وارد عمل شدیم پیشرفت خوبی در این محور مواصلاتی صورت گرفت و ۱۷ میلیارد تومان در این جاده هزینه تاکنون شده است.

آنها می‌گویند دستگاه‌ها می بایست به وعده‌های خود در خصوص رفع معارضات در حوزه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و برق و گاز عمل کنند اما اکنون می‌بینیم که معارضین سد راه ساختن و تعریض این محور پرخطر شده‌اند و علی رغم میل باطنی پروژه را تعطیل کرده‌ایم.

به گزارش فارس اکنون مسئولان استانی از جمله استاندار باید به دلیل اهمیت پروژه کمربندی یاسوج و تلفات گسترده انسانی که در آن رخ داده با یک همت جهادی دستگاه های خدمات رسان را وارد کار کرده و اجازه ندهند بیش از این معارضات به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضربه وارد کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا