اخبار روز

کشته شدن والی طالبان در بلخ در یک حمله انتحاری

کشته شدن والی طالبان در بلخ در یک حمله انتحاری

به نقل از گاردین، این قتل که یک روز پس از دیدار والی بلخ با مقامات ارشد دولتی که از کابل به آنجا سفر کرده بودند، رخ داده، محمد داوود مزمل را به یکی از بالاترین مقام‌های کشته شده از زمان بازگشت طالبان به قدرت در سال ۲۰۲۱ تبدیل می کند.

از زمانی که طالبان کنترل را به دست گرفتند، خشونت در سراسر افغانستان به طور چشمگیری کاهش یافته است، اما وضعیت امنیتی دوباره بدتر شده و داعش مسئولیت چندین حمله مرگبار را بر عهده گرفته است.

آصف وزیری، سخنگوی پلیس محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: « محمد داود مزمل، والی بلخ، مرکز استان مزار شریف، در انفجار صبح امروز کشته شد. این یک حمله انتحاری بود. ما از چگونگی رسیدن مهاجم انتحاری به دفتر والی اطلاعی نداریم.»

در بیانیه دولت طالبان آمده است که او روز چهارشنبه با دو معاون نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد دیدار کرد که از بلخ بازدید کردند تا پروژه بزرگ آبیاری در شمال افغانستان را بررسی کنند.

از سال گذشته، داعش به عنوان بزرگترین چالش امنیتی دولت طالبان ظاهر شده است و به غیرنظامیان افغان و همچنین خارجی‌ها و منافع خارجی حمله می کند. چندین حمله در بلخ از جمله در مزار شریف در سال گذشته رخ داده است که داعش مسئولیت برخی از آنها را بر عهده گرفت. داعش مدعی شد که در ماه ژانویه دست کم ۱۰ نفر بر اثر یک بمب گذار انتحاری در نزدیکی وزارت خارجه کابل کشته شدند.

در ماه دسامبر، دست‌کم پنج شهروند چینی بر اثر یورش افراد مسلح به یک هتل محبوب در بین تاجران در کابل زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت، همانطور که در همان ماه حمله به سفارت پاکستان در کابل که اسلام آباد آن را “تلاشی برای ترور” علیه سفیر خود خواند. دو کارمند سفارت روسیه در یک بمب گذاری انتحاری در خارج از ماموریت خود در ماه سپتامبر کشته شدند، حمله دیگری که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا