فارس

دانشجو نباید ابزار سیاسی احزاب در انتخابات باشد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، حجت الاسلام محمد مهدوی امروز به مناسبت روز دانشجو در جمع مسئولان نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌ها، نشریات، انجمن‌های علمی و هیئت مذهبی دانشجویی اظهار داشت: دانشجو به ‌عنوان رکن اصلی و موتور محرک دانشگاه صدای مردم را به حاکمیت برساند.

وی گفت: دانشجو نباید ابزار دست گروه‌های ویژه‌ای که در صدد ورود در انتخابات هستند قرار گیرد و باید استقلاب خود را حفظ کند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: برنامه سرگرمی و نیز نگاه آموزش به نمره محوری درس‌ها بسیار غلط بوده و برای برون رفت از آن تمهیداتی ارائه شود.

مهدوی تصریح کرد: دانشجویان در راستای تحقق مطالبات مردم نباید بازیچه و ابزار سیاسی کاری احزاب در انتخابات باشد و ارائه راهکار‌، تحول و تعامل فکری را مورد توجه قرار دهد.

دانشجو در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه‌ای قرار دارد

یکی از نمایندگان کانون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، گفت: دانشجو در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و افزایش فرهنگ سیاسی و اجتماعی اثر بسیاری در محیط دارد.

زهرا عزیزی اظهار داشت: به فرموده شهید بهشتی نقش دانشجو مهندسی کردن فرهنگ کشور است و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان از دیگر وظایف دانشجویان است.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست افزود: گرامی داشت ۱۶ آذر دورهم جمع شدن و نشست گذرای مسئولان دانشگاه نیست بلکه یادآور سخنرانی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجو باید اثرگذار و اثر پذیر باشد، است.

بهاره ملک پور خاطرنشان کرد: مرهم گذاشتن بر زخم‌ها و درد‌ها و مطالبات، اختصاص هزینه برای ارائه و چاپ نشریات، ارتقاء شاخص ‌های سلامت از جمله مواردی است که باید اجریی شود.

نماینده بسیج دانشجویی در ادامه نشست گفت: علمی کار کردن در تمامی موضوعات، رسیدن به فناوری و تکنولوژی، برطرف کردن مشکلات ادارت، دستگاه‌های فرهنگی، دولتی و اجرایی از سوی دانشگاه از دیگر خواسته‌های دانشجویان است.

سیده فاطمه موسوی بیان داشت: گام برداشتن به سوی دانشگاه نسل سوم، ارتباط صنعت که منجر به کارآفرینی شود و نیز تربیت متخصص و کاربردی کردن دروس دانشگاهی از جمله مطالبات دانشجویان است.

ناکارآمدی نحوه ورود دانشجویان به دانشگاه و آزمون کنکور

نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه شیراز هم گفت: ناکار‌آمدی نحوه ورود دانشجویان، آزمون کنکور، بی توجهی توزیع منصفانه منابع میان دانشگاه‌ها و دانشجویان شامل امکانات آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در شهر‌های مختلف از جمله مطالبات دانشجویان است.

حسین بیات تصریح کرد: کاهش شدید بودجه‌، افزایش حقوق و ساعت های کار دانشجویی در طی ۶ سال گذشته، نامناسب بودن مدیریت برای حفظ کیفیت آموزشی پزشکان، انحصاری کردن در استفاده از خدمات و کالاهای ایرانی در فضای دانشگاه به جای ایجاد فضای رقابتی میان کالا‌های داخلی و خارجی برای افزایش کیفیت از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

دبیر تشکل ابا صالح دانشگاه شیراز در این نشست بیان داشت: استفاده از ایده‌های دانشجویان، منشور حقوق دانشجویی، بر طرف شدن افسردگی و توجه به مسائل علمی و پژوهشی از جمله مطالبات دانشجویان است.

روز دانشجو تشریفاتی است

دبیر انجمن بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در این نشست افزود: یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویان تشریفاتی بودن این روز و نظام سلامت است.

محمدرضا خوزانی تصریح کرد: عدالت خواهی، آرمان خواهی، روی آوردن تشکل‌های به سوی جشن‌ها، بی توجهی جایگاه دانشجویی، سرسپرده شدن بعضی از تشکل‌های دانشجویی به سوی آقا زادگان و احزاب سیاسی بدون در نظر گرفتن آرمان‌ها از دیگر مواردی که مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا