سمنان

کمک به گاز مصرفی ۵۰۰۰خانوار ایرانی با تغییرسوخت توربین‌های مراکز انتقال نفت

کمک به گاز مصرفی ۵۰۰۰خانوار ایرانی با تغییرسوخت توربین‌های مراکز انتقال نفت

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ،این شرکت در بدو شروع مشکل افت فشار و در راستای کمک به تامین گاز مصارف خانگی، سوخت توربین‌های خود را از گاز به نفت سفید تغییر داد.

بر پایه همین گزارش؛ مصرف ماهیانه گاز چهار توربین در مراکز انتقال نفت و تاسیسات سمنان و سبزوار (هرکدام دو توربین) با مصرف ماهیانه گاز مصرفی حدود ۵هزار خانوار ایرانی برابر است که این تغییر سوخت آنها به نفت سفید، کمک شایانی به پایداری شبکه سراسری گاز کشور نمود.

شایان ذکر است: اهمیت کار این مراکز انتقال نفت به گونه ایست که تعطیلی آنها غیر ممکن است چون بر فرض خاموشی توربین‌ها، انتقال فرآورده‌های نفتی به پنج استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و بخشی از گلستان مختل شده و قطعا زندگی هموطنان ما در این استان‌ها با مشکل روبرو خواهد شد و حتی تامین سوخت تانکرهای مخصوص حمل فرآورده برای انتقال بنزین، نفت سفید، نفت گاز(گازوئیل) و سوخت هواپیماهای فرودگاه مشهد نیز غیر ممکن خواهد شد.

گفتنی است: تلاش مستمر و شبانه روزی کارکانان فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق در روزهای سرد و هوای زیر صفر درجه سمنان و سبزوار نتیجه داده و این منطقه توانست در اسرع وقت سوخت توربین‌های این دو مراکز انتقال نفت را از گاز به نفت سفید تغییر داده تا به مصارف خانگی و پایداری شبکه گاز کمک کرده باشد.

این تغییر ناگهانی سوخت توربین مرکز انتقال نفت سبزوار و سمنان علیرغم همه سختی‌ها، تمرین و مانوری بود تا ثابت کند منطقه شمال‌شرق در پدافند غیرعامل از نیروهای متخصص و متعهدی برخوردار است که خود را ملکف می‌دانند با تمام توان کار کنند تا خللی در انتقال ایمن و پایدار فرآورده‌های نفتی بوجود نیامده تا زندگی روزمره هموطنان شریفمان با خللی مواجه نشود.

ذکر یک نکته خالی از لطف نیست: در حین تغییر سوخت اولین توربین از گاز به مایع، افت فشار گاز باعث متوقف شدن توربین‌های گاز سوز فعال مرکز انتقال نفت سبزوار گردید، ولی با توجه به قابلیت بهره‌برداری این مرکز، بازهم تداوم انتقال و ارسال سوخت از طریق “بای‌پس” مرکز انجام و سوخت مایع با فلوی انتقال پایین‌تر به نیروگاه خیام نیشابور ارسال گردید تا در روند تولید برق این نیروگاه اختلالی بوجود نیاید.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا