تهران

۴۰ درصد باقی مانده پساب ورامین در کمتر از یکسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ورامین، وزیر نیرو صبح امروز در سفر به جنوب‌شرق استان تهران از طرح‌های وزارت نیرو در این مناطق باز‌دید کرد و در جمع خبرنگاران، مهم‌ترین طرح‌های جنوب شرق استان تهران را که بحث‌های مربوط به احداث و توسعه طرح‌های فاضلاب‌ در نوع شبکه و طرح‌های تصفیه‌خانه دانست و اظهار کرد: ضروری‌است نسبت به نقاط دیگر اعتبار و توجه بیشتر برای این پروژه در نظر گرفته شود و پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود گیرند.

وی در خصوص طرح خط دوم پساب که ۶۰ درصد پیشرفت خواهد داشت گفت: خط دوم انتقال پساب و آب مورد نیاز برای کشاورزی این مناطق یک موضوع مورد بررسی است و تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به اجرای این طرح در طول سفر و بازدید اتخاذ می شود.

وزیر نیرو پست برقی که امروز در شهرک صنعتی عباس آباد افتتاح شد جزو نیازهای اصلی این شهرک برای توسعه صنعت خواند و افزود: با تامین آب، با زیرساخت‌های مربوطه و توسعه برق می توانیم در سال‌های آتی شاهد توسعه صنعت بدون هیچ محدودیتی باشیم.

محرابیان در خصوص آیین‌نامه‌ای که اخیرا تصویب شد مطرح کرد: این مصوبه در اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ بود که هدف آن مدیریت مصرف است و به عبارتی بخش عظیم و اکثریت جامعه ما خوشبختانه مصارف‌شان زیر الگوی مصرف است؛ به دنبال این هستیم که کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند، ضمن حفظ مصارف در زیرالگو، با کاهش مصرف و صرفه‌جویی مورد تشویق قرار بگیرند؛ البته این تشویق کاملا به صورت موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی شده تمامی هم میهنانی که صرفه جویی در مصرفشان زیر الگوی مصرف است، در فصول گرم با وجود این صرفه‌جویی‌ها با نرخ هر کیلو‌ وات معادل خرید برق تضمینی مورد تشویق قرار بگیرند؛ همچنین عده اندکی هم که مصارف‌شان بالاتر از الگو هست با این آیین‌نامه به دنبال این هستیم که این هموطنان گرامی مصارف خودشان را کاهش بدهند و آن را در حد الگو تنظیم کنند؛ در صورتی که به هر دلیلی که علاقمند به کاهش مصارف خود نیستند مصارف‌شان به صورت غیر یارانه‌ای انجام می شود و با این اقدام طبیعی است که شاهد کاهش مصرف برق از سوی بخش پرمصرف جامعه باشیم و امکان تامین برق و استفاده برق برای همه اقشار در همه فصول فراهم می‌شود.

وزیر نیرو در خصوص ۴۰ درصد باقیمانده خط آبی پساب گفت: خطی که منتقل می‌شود و حجم آبی که منتقل می کند دو برابر حجم فعلی است که در حال انتقال است و مجموعا با اجرای این خط آب موجود سه برابر خواهد شد.

محرابیان عنوان کرد: در تلاشیم که این آب موجود در سال ۱۴۰۱ برای بخش کشاورزی تامین شود و نیاز است تصمیمات لازم اتخاذ شود، این ۶۰ درصد چندین سال به طول انجامیده‌ است اما امیدواریم ۴۰ درصد بافی مانده با حل مشکلاتی که دارد تلاش کنیم در حداقل زمان ممکن و کمتر از یکسال به نتیجه و مرحله نهایی و بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/۶۷۰۳۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا