آذربایجان شرقی

۷۸۹ دانش آموز آذربایجان شرقی در حوادث اخیر مسموم شدند/ بیمارستان های تبریز فرسوده اند

۷۸۹ دانش آموز آذربایجان شرقی در حوادث اخیر مسموم شدند/ بیمارستان های تبریز فرسوده اند

به گزارش برگزیده های ایران، دکتر بهمن نقی پور در نشست خبری، اظهار کرد: از مجموع ۷۸۹ دانش آموز مسموم شده، ۱۳۵ دانش آموز در همان محل مدرسه تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و ۳۱۳ نفر دیگر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمان اعزام شدند. تعداد ۳۴۱ دانش آموز نیز با وسیله شخصی به بیمارستان مراجعه کردند.

به گفته وی از میان این دانش آموزان تنها تعداد ۳۲ دانش آموز بستری شدند که پس از پنج الی شش ساعت تحت نظر قرار گرفتن از بیمارستان مرخص شدند.

نقی پور با بیان اینکه هنوز علت این مسمومیت مشخص نیست از احتمال مسمومیت استنشاقی خبر داد و تاکید کرد: علت اصلی مسمومیت دانش آموزان استان در روزهای اخیر پس از بررسی‌های لازم از سوی مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.

بستری ۹۸ بیمار کرونایی در استان

نقی پور با اشاره به وضعیت کرونا در استان نیز اظهار کرد: اکنون در مجموع تعداد ۹۸ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که ۲۵ نفر از آن‌ها در بخش‌های ویژه تحت نظر قرار دارند و ۹ نفر از آن‌ها نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی افزود: با توجه به آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی استان، ۱۳ شهرستان استان در وضعیت آبی و هشت شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: شیوع کرونا در کشورهای جهان در دی ماه سالجاری باعث نگرانی‌هایی برای تشدید وضعیت کرونا در استان شد اما خوشبختانه روند افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان با شیب بسیار پایینی افزایش یافت و اکنون آمار کرونایی‌های جدید چندان بالا نیست. اغلب روزها نیز فوتی ناشی از کرونا نداریم ولی متاسفانه گاهی روزها یکی از بیماران کرونایی استان فوت می‌کند.

احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریزبا فاینانس خارجی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یکی از سه بیمارستانی که قرار است از محل فاینانس خارجی در کشور ایجاد شود، مربوط به آذربایجان شرقی است که تامین منابع آن از طریق تهاتر و در سفر اخیر رئیس جمهور به چین نهایی شده است.

نقی پور با ضروری دانستن لزوم توسعه مراکز بیمارستانی استان اظهار داشت: بعد از انقلاب ۱۳ بیمارستان در آذربایجان شرقی ایجاد شده که ۱۲ مورد آنها در راستای عدالت درمانی در شهرستان ها واقع هستند.

وی ادامه داد: غیر از بیمارستان های امام رضا(ع) و مردانی آذر سایر مراکز بیمارستانی تبریز به عنوان مرکز درمانی استان، شهرهای مجاور و منطقه شمال غرب قدیمی و فرسوده هستند و این نگرانی وجود دارد که اگر اتفاقی مانند زلزله خوی در استان رخ دهد، نه تنها خود این مراکز آسیب ببینند بلکه شاهد اخلال در روند درمانی نیز باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه این موضوع به طرق مختلف به مسئولان مربوطه اطلاع داده شده است، افزود: بر همین اساس پیشنهاد جایگزینی یک بیمارستان هزار تختخوابی برای بیمارستان‌های سینا و شهید مدنی را داده ایم و بر همین اساس یکی از سه بیمارستانی که قرار است از محل فاینانس خارجی در کشور ایجاد شود، مربوط به آذربایجان شرقی است که تامین منابع آن از طریق تهاتر و در سفر اخیر رئیس جمهور به چین نهایی شده است.

نقی پور توسعه این مراکز را در تقویت گردشگری سلامت استان نیز ضروری دانست و گفت: بیمارستان هزار تختخوابی تبریز نیز با سرعت بیشتری در حال اجراست و برای تامین اعتبارات آن غیر از منابع ملی که ماهانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان است، از منابع مختلف دیگری چون مولدسازی اموال و تهاترهای نفتی نیز استفاده می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: پیشنهاد ساخت یک بیمارستان هزار تختخوابی دیگر را نیز داده ایم که قرار است منابع آن از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شود و استاندار و معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی پیگیر تصویب آن هستند تا در چند سال آینده با ساخت این بیمارستان ها تا حدودی مشکل فرسودگی مراکز بیمارستانی تبریز حل شود.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا