اجتماعی

برخی از موفقیت‌های پلیس مرهون زحمات روانشناسان است

برخی از موفقیت‌های پلیس مرهون زحمات روانشناسان است

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سردار سعید منتظرالمهدی در یادداشتی به مناسبت روز روانشناس و مشاور با بیان اینکه مراتب قدردانیم را از این قشر دغدغه‌مند و دلسوز در راستای سلامت روان جامعه اعلام می‌دارم، نوشت: حضور و فعالیت روانشناسان و مشاوران در سازمان بزرگ انتظامی کشور نیز منشاء خیر و مفید فایده بوده است.

وی در ادامه یادداشت یادآور شد: بیش از یک سده از جای گرفتن روان شناسی «علم النفس» در متون دانشگاهی ایران می‌گذرد وزمینه برای نشر و اشاعه این رشته علمی نوپا در کشورمان فراهم شد؛ در این سال‌ها روان شناسی و متعاقب آن مشاوره، به تدریج قلمرو کاربست خود را به بسیاری از حیطه‌های حیات فردی و اجتماعی مردمان این دیار بسط و گسترش یافته بگونه‌ای که اینک کمتر حیطه اجتماعی، سازمانی، بین فردی و فردی را می‌توان نشان کرد که در آن روانشناسان ایفای نقش نکرده باشند.

 اینک گروهی از روان شناسان در قلمروهای آموزشی و یادگیری به معلمان و مربیان می‌آموزند تا فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را به نحوی سامان دهند که بهتر از همیشه به شکل گیری «شخصیت» و منش کودکان، نوجوانان و جوانان این سرزمین یاری رسانند. گروهی دیگر از آنان، به همراه مشاوران و روان پزشکان، در کلینیک‌ها و درمانگاه‌های خصوصی و عمومی صبورانه و حرفه‌ای چم و خم «کنار آمدن» با رنج‌های ناگزیر زندگی و فروکاستن از آلام حاد و مزمن روان را به درمانجویان یاد می‌دهند. آنان با بهره جستن از دانش بالینی و مشاوره ای خویش روان یاری گیرندگان را شفا می‌بخشند و ذهن آنان را پذیرای تجارب نو و کامرواساز می‌نمایند.

مهمترین اخبار نهم اردیبهشت/حذف خدمات روانشناسی از سبد خانوار

 خدمات روان شناسان و مشاوران، به ویژه در این سالیان، بسیار فراتر از این دو قلمرو آموزشی و درمانی (تراپی) رفته است؛ هم اکنون دهها روانشناس در صنایع، کارخانجات، موسسات اجتماعی، سازمان‌های نظامی و سازمان پلیس حضور دارند و با دانش روان شناختی خود (از روان شناسی اجتماعی گرفته تا روان شناسی صنعتی و سازمانی و روان شناسی نظامی و جز آن) به مدیران کمک می‌کنند تا منابع انسانی خویش را بگونه‌ای به کار گیرند که هم رضایت و سلامت و انگیزش آنان فرونی یابد و هم بهره وری و عملکرد سازمان افزایش یابد.

ما درسازمان پلیس بسیاری از موفقیت‌های خود را مرهون تلاش‌های حرفه‌ای و مسئولانه‌ی روان شناسان و مشاورانی هستیم که در جای جای این سازمان بزرگ (از پلیس آگاهی تا گزینش و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز مشاوره و …) به ایفای نقش می‌پردازند و به گره گشودن از مشکلات مردم و کارکنان یاری می‌رسانند.

حاصل تلاش بیش از ۱۸۰۰ مشاور در۱۱۰۰ کلانتری و ۵۵ مرکز مشاوره، همانا صلح و سازش ۷۰ درصدی در پرونده‌های ارجاعی است؛ پرونده‌هایی با اختلافات چندین ساله به دست و تدبیر روانشناسان و مشاورانِ معاونت فرهنگی و اجتماعی مستقر در کلانتری‌ها و مراکز و دوایر مشاوره حل و فصل گردیده و در نهایت از حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاسته شده است.

درانتها بایستی قدردانِ روان شناسان و مشاورانی باشیم که با ارائه دامنه وسیعی از خدمات حرفه‌ای و تخصصی، سهم سترگی در پویایی و توسعه و سلامت جامعه دارند؛ همانانی که رنجمان را تسکین می‌بخشند و راه و روش خوشبخت زیستن، فضیلت‌مند بودن و شکوفا شدن را پیش رویمان قرار می‌دهند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا