قم

جای خالی مطبوعات دینی در سبد مطالعاتی مردم

مهدی کبیری‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه رسانه‌های دینی نقش مهمی در ارتقای باورهای دینی مردم دارند، اظهار کرد: هر چقدر این باورها عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر باشند تاثیرات رسانه‌های دشمن و رسانه‌هایی که به دنبال کم رنگ کردن اعتقادات مردم هستند، کم‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نشریات دینی امروز ادبیات تخصصی دارند، عنوان کرد: این نشریه‌ها برای نخبگان جامعه منتشر می‌شود درحالی‌که باید برای عموم مردم در حوزه دین تولید محتوا کنیم و ما رسانه مکتوب دینی قوی برای دانش‌آموزان، اصناف و اقشار مختلف نداریم، با وجود اینکه این افراد نیاز دارند که مفاهیم دینی با زبانی جذاب و ساده در اختیارشان قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: مکتوبات دینی می‌توانند با رویکرد جدیدتر و بهره‌مندی از فضای مجازی در زندگی دینی و معنوی مردم اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه قم همیشه در موضوعات مختلف دینی پرچم‌دار بوده است، عنوان کرد: استان قم در حوزه مطبوعات دینی نیز می‌تواند پیشران یک اتفاق نو و نوین باشد به شرط اینکه هوشمندانه عمل کند و سلایق همه مخاطبان به ویژه قشر خاکستری و عموم مردم را درنظر بگیرد.

کبیری‌پور ادامه داد: چاپ و نشر مکتوبات دینی باعث می‌شود که فضای تبلیغاتی دشمن علیه جوانان خنثی شود.

وی با تاکید بر اینکه به تعبیر رهبری نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد ما جهاد تبیین و غلبه بر فضای تبلیغاتی دشمن است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرح یکی از خطبه‌های نهج البلاغه اینطور بیان کردند که همه ارکان حکومت اسلامی باید در خدمت دین باشد و یکی از مؤلفه‌های حکومت دینی این است که عرصه تبلیغ در این حکومت پررونق باشد.

کبیری‌پور ادامه داد: جای مطبوعات دینی در سبد مطالعاتی مردم، دانشگاه‌ها و مدارس خالی است و ما باید آموزه‌های عمیق دینی و معرفتی را در قالب‌های هنرمندانه، ساده و جذاب‌تری برای مردم ارائه کنیم که برگزاری جشنواره مطبوعات دینی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا