البرز

رایزنی نماینده مجلس با وزارت جهاد برای احیای صنعت کشت پنبه در اشتهارد

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شهرستان اشتهارد، گفت: اشتهارد یکی از قطب‌های تولید پنبه در کشور بوده، اما به دلیل عدم تأمین برخی زیرساخت‌های لازم و مشکلاتی که در برداشت این محصول وجود داشت، صنعت کشت پنبه در این شهرستان به فراموشی سپرده شده بود.

این نماینده مجلس بیان کرد: طی پیگیری‌های حضوری و مکاتبات صورت گرفته با وزیر جهاد کشاورزی، سه دستگاه کمباین پنبه چین، وارد کشور شد که یکی از آن‌ها به شهرستان اشتهارد اختصاص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با این اتفاق و با همت کشاورزان عزیز و زحمت‌کش، اشتهارد به نقشی که در چرخه‌ی تولید پنبه در کشور داشته است، بازگردد.

عسگری تصریح کرد: باتوجه به مشکلات زیست محیطی، حجم آلاینده‌های ناشی از شهرک‌های صنعتی و عدم وجود زیرساخت‌های لازم، بویژه آب، برق و مسکن کافی در منطقه اشتهارد، رویکرد ما باید توسعه‌ی کشاورزی به ویژه کشت پنبه در این منطقه باشد.

نماینده مردم کرج یادآور شد: راه حلِ تامین اشتغال در اشتهارد، توسعه‌ی خطوط انتقال، بهبود مسیر و حمل و نقل جاده‌ای و بویژه خط ریلی است. هر اقدامی که در استان به مهاجرت و بارگزاری انبوه جمعیت دامن بزند، به نفع استان نیست.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا