سیاسی

آیت‌الله بوشهری: داشتن بصیرت سیاسی امری ضروری برای طلاب است

آیت‌الله بوشهری: داشتن بصیرت سیاسی امری ضروری برای طلاب است

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، آیت‌الله غلامعلی صفایی ‌بوشهری،امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه این استان که صبح امروز یکشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله ایروانی سخن می‌گفت با اشاره به لزوم تربیت باطنی در طلاب اظهار داشت: چون عمل انسان تابع باطن اوست، به همین دلیل علما بر تربیت باطنی طلاب تاکید بسیاری داشتند. چرا که اگر باطن انسان اصلاح شود، ظاهر او نیز اصلاح خواهد شد. خداوند در قرآن کریم خوف حقیقی ارزشمند و کمال آفرین را سرآغاز اصلاح باطن انسان می‌داند. در مقابل خوف حقیقی ارزشمند، خوف نزولگرا و دنیایی است. از سوی دیگر معرفت و مراقبت انسان را در راه سلوک الی الحق ثابت قدم نگه میدارد.

نماینده ولی فقیه این استان بوشهر در ادامه گفت: طلاب در ابتدا باید ارزش مقام روحانیت را به خوبی بشناسند و به آن معرفت پیدا کنند. خداوند برای انسان نظام تکمیل و تشریع خلق نمود و معرفت آموزی هر دو نظام را خودش بر عهده گرفت و هرجا که انسان ها خودشان سعی کردند نظام تشریع خداوند را به دست بگیرند، نظام های فکری متعددی که هرکدام نواقص زیادی هم داشتند، بوجود آمد. اما ارسال پیامبران و معصومین با هدف واسطه گری در فیض و با ماموریت تکمیل نظام تشریع خداوند انجام گرفت.

آیت‌الله بوشهری تصریح کرد: در زمان غیبت معصومین و درحال حاضر، خداوند روحانیت را به عنوان سومین واسطه فیض میان خودش و مردم قرار داد. بنابراین مقام روحانیت بسیار مقدس است. امام هادی علیه اسلام در حدیثی میفرمایند اگر علما در زمان غیبت نبودند تمام مردم مرتد میشدند.

نماینده ولی فقیه استان بوشهر شان روحانیت را فراتر از امور دنیایی دانست و عنوان کرد: رضاشاه در زمان سلطنت خود برخی از طلبه ها را با حقوق ۳۰۰ تومان که قیمت بسیار بالایی بود، به وزارت خانه ها برد و تقریبا همه این افراد عاقبت به شر شدند و در تاریخ نیز اسمی از آنان نماند. اما افرادی مانند آیت الله بروجردی تن به امور دنیایی ندادند و اسم ایشان نیز هیچگاه فراموش نخواهد شد.

آیت‌الله صفایی ‌بوشهری ایمان به کار و جدیت از عوامل موفقیت طلاب دانست و گفت: یکی دیگر از عوامل اثرگذار در موفقیت یک طلبه، موئلفه نظم است. عامل بعدی عدم عجله در تحصیل است. فضای حوزه با دانشگاه متفاوت است. چرا که مراد از تحصیل در حوزه همراه شدن با مردم و کسب علم و معرفت وجودی است.

وی گفت:  عدم ناامیدی نیز موضوع مهمی است و هنگام به بن بست رسیدن در امور باید با مشاور و بزرگتری مشورت نمود تا مشکل کارمان عیان شود‌. همچنین یک طلبه باید همواره علم و معرفت خود را به اساتید عرضه کنند تا ضعف هایشان پدیدار و حل شود. انتخاب روش درست در یادگیری دروس نیز مهم است. استفاده شایان از اساتید نیز باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.داشتن بصیرت سیاسی امری ضروری برای طلاب است. روش حصول و حفظ بصیرت نیز نگاه به اوامر رهبری است تا به چپ و راست کشانده نشویم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا