خراسان شمالی

اجرای عملیات راه‌سازی درراه‌های روستایی رازوجرگلان

به گزارش برگزیده های ایران از رازوجرگلان، صبح امروز رسول ضیغمی مقدم در گفت‌وگو با رسانه‌ها بابیان این‌که عملیات راه‌سازی در ۵۰ کیلومتر و برگزاری مناقصه آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی در رازوجرگلان در حال اجراست اظهار کرد: این طرح امسال در ۱۰ کیلومتر از محورهای این شهرستان به‌صورت روکش آسفالت در مرحله برگزاری مناقصه است و انجام عملیات خاکی راه‌های روستایی قره قانلو، قره آقاج محمد نفس، ییلاق به بویاخلی و تعدادی دیگر از روستاها با اولویت جمعیت و مشارکت خیرین به طول مجموع ۵۰ کیلومتر بر اساس اعتبارات در دستور کار است. 

وی طلب بیش از ۱۵۰ میلیارد ریالی پیمانکاران در مقابل تخصیص کمتر از ۲۹ میلیارد ریالی اعتبارات احداث راه روستایی در سال مالی ۹۹ در کنار افزایش ۱۰۲ درصدی هزینه آسفالت و حذف اعتبارات ملی راه‌های روستایی در سطح کشور را مهم‌ترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راه‌های روستایی شهرستان به‌رغم اقدامات مناسب عملیات خاکی با ماشین‌آلات راهداری و کمک خیرین و احداث پل‌ها دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان راز جرگلان افزود: تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اجرای روکش آسفالت، ماسه آسفالت و فوگسیل در محورهای بخش جرگلان، سوخسوهاشم به راستقان و بخش مرکزی به طول ۱۰ کیلومتر برنامه‌ریزی گردیده است.

ضیغمی درباره حذف نقاط پر تصادف در جاده‌های این شهرستان گفت: برای تأمین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای، در سال گذشته ضمن آشکارسازی تمامی نقاط پر تصادف شهرستان، چهار نقطه پر تصادف و حادثه‌خیز درراه‌های شهرستان تاکنون اصلاح و ایمن‌سازی گردیده و ۶ عدد از پیچ‌های پرخطر شهرستان نیز با مشارکت خیرین در ۶ ماهه نخست امسال ترانشِ برداری و تعریض گردید و علاوه بر آن رفع ۶ نقطه حادثه‌خیز دیگر درراه‌های شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رازوجرگلان خاطرنشان کرد: خط‌کشی، اجرای سرعت کاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پرخطر، نصب و بهسازی ۷۰۰ عدد علائم و تابلوهای ایمنی ، اجرای گارد ریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ‌ها و گاردها در طول محورهای شهرستان از دیگر اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام این شهرستان است. 

 وی ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها را از دیگر رسالت‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان عنوان کرد و افزود: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در دو مدرسه مجاور جاده‌ای شهرستان انجام خواهد شد.

ضیغمی گفت: تسطیح و تیغ‌زنی جاده‌های شنی به طول ۲۵۰ کیلومتر، ترانشِ برداری به میزان ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، مرمت ۵ دستگاه پل و تکمیل احداث سه دستگاه ابنیه فنی در محورهای این شهرستان شامل احداث دو پل در شهرستان توسط پیمانکار در بخش غلامان و یک دستگاه پل با مشارکت خیرین و تکمیل پل باکسی روستای گرکز که با مشارکت خیران شهرستان رازوجرگلان ازجمله اقدامات انجام‌گرفته اداره راهداری و حمل‌ونقل شهرستان باارزش روز برابر ۲۴۰ میلیارد ریال است.

 وی در ادامه گفت: علاوه بر این، دو پل دیگر در بخش جرگلان در حال برنامه‌ریزی احداث است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رازوجرگلان خاطرنشان کرد: بازدید و نظارت بر ناوگان باری و مسافری با همکاری پلیس‌راه راز- بجنورد به‌صورت مستمر انجام می‌شود و در این زمینه در شش‌ماهه سال جاری ۲۵ مورد تخلف کشف و اقدامات قانونی صورت گرفت.

ضیغمی مقدم با اشاره به تردد ناوگان باری با طول، ارتفاع، عرض و تناژ بالا گفت: رانندگان این ناوگان مکلف هستند برای تردد در محورهای سطح کشور پروانه ترافیکی دریافت و نسبت به رعایت اضافه‌بار اقدام نمایند و در این زمینه در شش‌ماهه سال جاری بیش از ۱۰ تخلف با همکاری پلیس‌راه شهرستان شناسایی و رسیدگی گردیده است.

وی در خاتمه اشاره نمود: به‌رغم کمبود اعتبارات و استانی شدن اعتبارات راه‌های روستایی، در سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت حداقل ۱۰ کیلومتر راه روستایی، زیرسازی و انجام عملیات خاکی ۵۰ کیلومتر با توجه به اعتبار ۱۴.۵ میلیاردی الزام ساخت راه روستایی در دستور کار قرارگرفته است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

شهرستان رازوجرگلان دارای ۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۲۲۲.۳۷ کیلومتر آسفالت راه روستایی و ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی شوسه و خاکی برخوردار است.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا