چهارمحال و بختیاری

انتقاد نماینده مجلس از عدم اجرای ۳۱ طرح قانونی حوزه زاینده‌رود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، احمد راستینه امشب در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مظلومیت مردم استان این است که مدیر آب منطقه‌ای ما می‌گوید حق اجرای هیچ کدام ۳۱ طرح کشاورزی که از سال ۹۸ مجوز قانونی دریافت کرده‌اند را ندارید و مردم مظلوم این منطقه نمی‌دانند با سرمایه‌ای که از دست داده‌اند و طرح‌هایی که اجرا نشده چه کنند.

وزارت نیرو اجازه حل مشکلات آبی را به مدیران استان نمی‌دهد

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس افزود: درد بزرگ این استان این است که وزارت نیرو اجازه برنامه‌ریزی برای حل مشکلات آب استان را به مدیران استان نمی‌دهد و حال استانی که ۱۱ درصد منابع آب کشور را دارد و سرچشمه سه رودخانه بزرگ کشور است دارای ۱۱ دشت بحرانی و نیمه‌بحرانی است و مدیر آب منطقه‌ای نه تنها فکری برای این مشکلات نکرده بلکه اصلاً اجازه فکر کردن در این خصوص را هم ندارد.

وی، ادامه داد: ما حق نداریم در مقابل مردمی که نجابت دارند و سکوت می‌کنند بی‌عدالتی کنیم، پس این مشکل را حل کنید و اراده برنامه‌ریزی و حل مشکلات آبی را به استان برگردانید.

راستینه اظهار کرد: دو پایه اشتغال ما کشاورزی و دامپروری است که لازم است در لایحه بودجه در بخش سهم اشتغالِ ارزان، سهم ویژه‌ای در استفاده از آب و منابع طبیعی به این استان اختصاص یابد.

وی در پایان گفت: برای نجات کشور، کوتاه شدن دست پرقدرت مافیای آب و آزاد شدن قدرت و اراده وزارت نیرو برای برنامه‌ریزی صحیح در حل مشکلات آبی کشور این تحقیقات در مجلس لحاظ شود تا سند ماندگاری در کمیسیون کشاورزی شود و یک برنامه‌ریزی بلند مدت برای حل مشکلات آبی داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا