زنجان

زنجان در امنیت سرمایه‌گذاری، نامساعدترین استان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، علی یگانه‌فرد عصر امروز در ششمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به احصای مشکلات حوزه صنعت در ۱۰ بخش توسط کارشناسان اتاق بازرگانی و ارائه در جریان سفر رئیس جمهور اظهار کرد: مکاتبات مربوط به این گزارش به وزارتخانه‌های مربوطه طی یک هفته انجام شد که انجام این امور در بازه زمانی مورد نظر هیچ وقت انجام نمی‌شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان از بررسی اوضاع برای ارائه پیشنهادهای اصلاحی به سیستم دولتی در راستای حل مشکلات خبر داد و افزود: این گزارش در کوتاه‌ترین زمان تهیه و ارائه خواهد شد تا بتوان از این شرایط عبور کرد.

وی به تهیه نقشه راه صادرات استان برای توسعه تجارت اشاره و تصریح کرد: هر چند کرونا اجازه اجرای کامل این نقشه راه را نداد ولی سعی می‌شود با اصلاح نقشه، مشکلات موجود در این نقشه راه را حل کرد تا نسبت به بهبود اوضاع کمک شود.

یگانه‌فرد با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان اتاق معین بین ایران و اوگاندا انتخاب شده است، ادامه داد: در این راستا دعوت از سفرای کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته، ضمن اینکه زنجان میزبان رایزنان بازرگانی برای حضور آن‌ها در حدود ۳۰ کشورها خواهد بود و از مسؤولان برای برگزاری این نشست انتظار همکاری وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مصوبه قانونی دارد که در سال ۸۹ تصویب شده است، افزود عملکرد اتاق بازرگانی استان در برگزاری این جلسات قابل توجه بوده به طوری که بر ارزیابی‌ها رتبه ۱۳ را در بین ۳۱ استان کسب کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده استان زنجان در امنیت سرمایه‌گذاری رتبه خوبی را ندارد، افزود: در پایش امنیت سرمایه‌گذاری در سال گذشته، استان زنجان در نماگر عملکرد دولت، با رتبه ۳۱، نامساعدترین استان گزارش شده است.

یگانه‌فرد به گزارش تهیه شده توسط کارشناسان اتاق بازرگانی استان در مورد موانع کسب و کار و همچنین سایر مشکلات این حوزه اشاره و تاکید کرد: مشکلات موجود در این حیطه از نظر فعالان اقتصادی احصا و در قالب یک گزارش ارائه شده است که حل این مشکلات نیازمند همکاری مسؤولان دستگاه‌های اداری است.

 

در ادامه این جلسه برخی از فعالان اقتصادی و صنعتی استان زنجان با تشریح مشکلات حوزه فعالیت خود، مانع موجود در این حیطه را تشریح کردند.

این فعالان با بیان اینکه پنجره واحد سرمایه‌گذاری به خوبی اجرا نمی‌شود، تاکید کردند که پیشبرد امور نیازمند مراجعه به دستگاه‌های اجرایی اداری است.

یکی از این فعالان با بیان اینکه انتقاد به معنای نفی اقدامات خوب انجام شده نیست، افزود: باید متوجه باشیم که نفس عمل به هر برنامه اقتصادی چندان مهم نیست و آنچه مهم به نظر می‌رسد نتیجه حاصل از این اقدامات است.

همچنین در این جلسه به آمارها و ارقام ارائه شده اشاره و تاکید شد، که آمارهای ارائه شده خیلی قابل استناد نیستند و آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد عملیات حاصل از اقدامات یعنی عملکرد دستگاه‌ها است.

یکی دیگر از فعالان صنعتی در این جلسه با تعجب از آمار ارائه شده در حوزه پنجره واحد سرمایه‌گذاری تاکید کرد: ۶۰ درصد مشکلات اقتصاد استان بانکی، ۲۰ درصد تامین اجتماعی و ۲۰ درصد هم مربوط به امور دارایی است.

وی با تاکید بر اینکه اغلب مشکلات موجود در اقتصاد استان مربوط به خود استان است، ادامه داد: ما اغلب مشکل قانونی نداریم و مشکلات این حوزه مربوط به امور اجرایی است.

این فعال صنعتی با ابراز امیدواری برای اعتماد مسؤولان اجرایی به فعالان اقتصادی استان تاکید کرد: کسی که سرمایه خود را در شهرک علی آباد و در کنار بهشت زهرا هزینه می‌کند قطعاً به وطن خود علاق‌مند است و مسؤولان باید به این گروه که به جای سواحل ترکیه وطن خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند اعتماد کنند.

انتخاب مدیران جسور، کارآمد و کاربلد و تعیین تکلیف مدیران باقیمانده از دولت قبل از درخواست‌های فعالان اقتصادی در این جلسه بود که معتقد بودند برخی از مدیران به جای حل مشکل به صورت عادی آن را به جلسات موانع رفع موانع تولید کشانده و اقدام به خودنمایی می‌کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-28 18:07:57

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا