کردستان

امام جمعه سنندج: رفع نیاز کشور به واکسن کرونا بزرگترین کار دولت سیزدهم بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با حضور نمازگزاران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تبریک روز پرستار اظهار کرد: پرستاری رسالت بسیار بزرگ و خطیر است و خداوند در دل کسانی که در این مسیر قرار می‌گیرند نور رحمت و مهربانی می‌دمد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند این انسان‌ها را مورد تعریف و تمجید قرار می‌دهد و به راستی این عزیزان نمونه و نماد ایثار و مقاومت هستند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: حضرت زینب به راستی الگوی ایثار و از خودگذشتگی برای تمام بانوان جهان است.

وی رفع نیاز کشور به واکسن کرونا را بزرگترین کار دولت سیزدهم نام برد و گفت: این مهم نقش زیادی در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر این ویروس داشت اما بازهم از دولت انتظار داریم با برنامه‌ریزی مناسب در مسیر رفع مشکلات اقتصادی جامعه هم قدم‌های اساسی بردارد.

ماموستا رستمی اذعان داشت: نرخ تورم و قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و این فشار زیادی به جامعه به ویژه قشر ضعیف وارد کرده است لذا دولت باید جلو این موضوع را بگیرد.

وی گفت: نرخ کالاهای اساسی و مواد مصرفی مردم با سرعت زیادی در حال افزایش است و این موضوع توان خرید خانواده‌ها را به شدت پایین آورده است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام فرموده است فقر از بزرگترین آسیب‌هاست چرا که وقتی فقر و نیاز از دری وارد می‌شود دین و ایمان از در دیگر خارج می‌شود.

وی در ادامه به موضوع سودبانکی و دیدگاه دین اسلام در این راستا گریزی زد و گفت: امروز تمام تلاش مسئولان و دولتمردان ما تحقق بانکداری اسلامی و حذف سود است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: سود و ربا در مکتب اسلام حرام است و این دستور مکتب پیامبر و قران کریم است که لقمه حرام موجب می‌شود عبادت تا ۴۰ روز بعد از آن از انسان قبول نشود.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها اضافه کرد: ترس از خدا و کمک به نیازمندان و محرومین بزرگترین ویژگی انسان‌های مومن و مسلمانان واقعی است.

وی با بیان اینکه خداوند اجازه جنگ و مبارزه را مگر در صورتی که کفار به سرزمین و مملکت مسلمانان حمله کنند، نداده است، خاطرنشان کرد: باید در برابر یکدیگر احساس مسوولیت داشته باشیم و در زمان نیاز به یکدیگر کمک کنیم که این کار بزرگترین لطف الهی است.

امام جمعه سنندج در پایان خاطرنشان کرد: دستگیری از یکدیگر از دستورات دین اسلام است، نباید رفع مشکلات همنوعان را نادیده بگیریم چون همه ما به عنوان یک انسان نسبت به همنوع خود وظایفی داریم و باید در حد توان به همنوعان خود کمک کنیم.

انتهای پیام/۲۳۰/۷۱/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا