اردبیل

افزایش بیماران بستری شده در اردبیل/ فوت ۳ نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۳۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه ۳ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

وی افزود: طی این مدت ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

افزایش شمار بیماران بستری در ICU 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۷۷ نفر رسید که از این تعداد ۴۴ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و ۶۵ بیمار دیگر نیز تحت نظر هستند.

وی تأکید کرد: تنها راه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است که از هم‌استانی‌های عزیز خواستاریم به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

 حبیب‌زاده با اشاره به تزریق یک‌میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۵۶ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان تشریح کرد: ۸۸۶ هزار و ۸۳۷  دُز واکسن مربوط به مرحله اول و ۷۲۶ هزار و ۷۹۶ دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: تاکنون ۱۴ هزار و ۲۲۳ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

وی گفت: هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر و نیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله‌سوار، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا