کهگیلویه و بویراحمد

اقدامات خیرین مدرسه‌ساز از خرداد ۹۹ تا آبان ۱۴۰۰/ بهره‌برداری از ۴۲ پروژه خیرساز

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، جبار کیانی در گزارشی کوتاه به اقدامات مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد  از ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ تاکنون پرداخت و گفت: ساختار مجمع خیرین مدرسه ساز استان دارای اساسنامه و به صورت هیئت مدیره اداره می‌شود و تشکلی حرفه‌ای غیر‌سیاسی ، غیر انتفاعی و عام‌المنفعه بوده و مطابق اساسنامه فعالیت می‌کند.

وی به ماموریت اصلی مجمع خیرین مدرسه‌ساز اشاره و عنوان کرد: اشاعه و گسترش فرهنگ کار خیر الباقیات و الصالحات در جامعه برای ارتقا و رشد علمی و فرهنگی دانش آموزان از طریق ساخت مدارس زیبا و استاندارد،  برنامه‌ریزی و ساماندهی برای جذب منابع و کمک‌های مردمی برای فعالیت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری مدارس بویژه ساخت و بازسازی مدارس موردنیاز و نظارت بر حسن انجام نظریات و اهداف خیرین مدرسه ساز و   تکریم خیرین از ماموریت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز است.

کیانی به اقدامات صورت گرفته طی این مدت هم اشاره کرد و گفت: جذب منابع و مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین مدرسه ساز و امضای تفاهم نامه به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال برای مشارکت در ساخت تعداد ۲۲ پروژه و فضای آموزشی و خوابگاهی با ۱۵۰ کلاس درس و زیربنای ۱۰ هزار متر مربع   از طریق ارتباط و تعامل و نشست با موسسات فرهنگی و علمی خیر، تشکل‌های اقتصادی بزرگ ( اتاق بازرگانی ایران ، اتاق بازرگانی تهران) شرکت های تجاری و بازرگانی ، موسسات مهرگیتی ، جامعه یاوری ، بنیاد قلم چی و بانکها در خارج از استان از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  جمع‌آوری کمک‌های خرد در طرح آجر به آجر ( ازطریق پویش محرم ، پویش من مادرم بچه های ایران فرزند من ، پویش به رنگ مدرسه )و  نظارت و پیگیری بر روند اجرای عملیات پروژه های مشارکتی و خیری و ارائه گزارش لازم در خصوص پیشرفت پروژه ها به خیرین مدرسه ساز (بازدی د میدانی تهیه عکس و فیلم و …، عقد قرارداد ارسال مدارک و مستندات به خیرین )  دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی بیان کرد: پیگیری و تحقق دریافت منابع نقدی خیرین مدرسه ساز و پرداخت به مجریان و پیمانکاران در راستای تحقق و اجرای پروژه‌های ذیربط (به نحوی که در این مدت ۱۱ میلیارد تومان منابع نقدی دریافت و پرداخت شد به عبارت دیگر از تعهد و تفاهم نامه‌های منعقده با خیرین مدرسه‌ساز  به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال حدود ۵۰ درصد محقق شد و مابقی تا پایان سال پرداخت خواهد شد .

کیانی ادامه داد: تعهدات بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز (از اردیبهشت ۹۸ تا ۵ اسفند ۹۹ ): مبلغ ۶۷ میلیارد ریال بود. تعهدات بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز (از ۶ اسفند ۹۹ لغایت ۱۷ آبان ۱۴۰۰ )  مبلغ ۳۰۵ میلیارد ریال بوده که رشد ۳۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت:  پیگیری و رصد کردن پروژه‌های مشارکتی و خیری (و نشست با اداره کل نوسازی و مجریان و پیمانکاران به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۹ و نیمه اول ۱۴۰۰ مجموعا” ۴۲ پروژه با ۱۴۴ کلاس درس به بهره‌برداری رسید .

 

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی مدارس خیری با حضور خیرین گرانقدر و تکریم از آنها، گفت: کتاب کارنامه خیرین مدرسه ساز در سال   ۱۳۹۸ و سال ۱۳۹۹ تهیه، تدوین، چاپ و توزیع شد و در اختیار  خیرین و مسئولین استانی قرار گرفت.

 مشارکت در ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و حمایت از دانش آموزان مستعد و نیازمند در مناطق کم برخوردار از طریق خرید تبلت به تعداد ۵۰ عدد و خرید و توزیع کیف و لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان روستایی و شبانه روزی و ترغیب و تشویق خیرین به امر فعایتهای نرم افزاری مدارس و دانش آموزان بویژه در شرایط بیماری کرونا از دیگر اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز بود.

  وی در خصوص پیگیری برای احصاء نیازهای واقعی آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف نیاز‌های آموزشی و پرورشی استان گفت: (تکمیل پروژه های نیمه تمام ، مدارس مورد نیاز روستایی ۲ و ۳ کلاسه در سطح استان، از طریق نشست‌های درون استانی با مناطق آموزش و پرورش ، آموزش و پرورش عشایر اداره، کل نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان  و اعلام نیازها و معرفی به خیرین در سطح کشور و هدایت و جذب خیرین مدرسه ساز برای تامین منابع و کمک به نیازها و اولویتهای اصلی آموزشی دیگر اقدامی است که صورت گرفته است.

کیانی از مشارکت در ساخت ۴ کلاس ویژه دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و گفت:  پیگیری و هدایت خیرین در مشارکت و ساخت و تعمیر مدارس زلزله‌زده سی سخت، احداث هنرستان  ۶ کلاسه کار و دانش و خوابگاه دخترانه نرجس سی‌سخت با مبلغ ۵۳ میلیارد ریال مشارکت اتاق بازرگان،  تعمیرات   و مقاوم‌سازی مدارس زلزله زده سیسخت به مبلغ ۵۹ میلیارد ریال به صورت ۱۰۰ درصد نقدی واریز شد.

وی در پایان دو درخواست از استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشت: تخصیص و تزریق سهم منابع دولتی (بویژه نقدی) ملی و استانی برای تسریع در تکمیل و بهره برداری رساندن پروژه های خیری و جلب اعتماد آنها برای مشارکت در ساخت مدارس و فرایند برگزاری مناقصات و تشریفات قانونی با استفاده از پیمانکاران توانمند دو خواسته از استاندار است.

پیروز کرمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: در این جشنواره خیران مدرسه ساز ۳۱ میلیارد تومان در قالب ۵۵ طرح مدرسه سازی را برای اجرا در امسال متعهد شدند که ۳۷ طرح مربوط به خیران حقوقی و مابقی مربوط به تعهد خیران حقیقی بوده است.

کرمی افزود: پارسال ۱۶ مدرسه توسط خیران در کهگیلویه و بویراحمد ساخته و به بهره برداری رسید و از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ طرح مدرسه سازی هم اجرایی شده است.

 

 

همچنین سید علی احمدزاده افزود: حدود ۳۰ درصد کمک این خیرین را افراد حقیقی و ۷۰ درصد دیگر را شرکت‌ها و بنیاد‌های خیریه کمک کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه استانداری و مدیران متولی از مجمع خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی حمایت می‌ کنند اضافه کرد: این مجمع حمایت می‌شود تا خللی در کارشان پیش نیاید و فعالیت آن‌ها در اجرای طرح‌های مدرسه سازی تسریع داده شود.

استاندار به موضوع بازماندن برخی دانش آموزان از تحصیل در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اضافه کرد: بیش از نیمی از دانش آموزان و مدارس این استان در مناطق روستایی و دور افتاده است و نباید اجازه داد حتی یک دانش آموز در این مناطق از تحصیل باز بماند.

احمد زاده با تاکید بر اینکه با همکاری خیران باید تلاش شود، زمینه برای دانش آموزان مناطق دورافتاده استان برای تحصیل فراهم شود، بیان کرد: در مجموع سال ۹۸ حدود ۱۲۰ کلاس درس، سال ۹۹ حدود ۱۷۴ کلاس درس و از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی ادامه داد: در پی سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد همه مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۵ دانش آموز تا پایان ۱۴۰۰ جمع آوری و مدرسه به جای آن‌ها ساخته شود.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا