اخبار ورزشی

اردن – ایران؛ جدال با حریف دردسرساز برای دومین فینال!

اردن – ایران؛ جدال با حریف دردسرساز برای دومین فینال!

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، تیم ملی فوتبال کشورمان که برای حضور در تورنمنت چهارجانبه اردن به این کشور سفر کرده، ساعت ۲۱ امشب (جمعه) به مصاف میزبان خواهد رفت. ملی‌پوشان کشورمان اگر بتوانند اردن را شکست دهند، در فاصله کمتر از ۴ ماه دومین فینال خود را تجربه خواهند کرد. شاگردان قلعه‌نویی در آخرین روزهای خرداد سال جاری با شکست ازبکستانِ میزبان، قهرمان تورنمنت کافا شدند، مسابقاتی که کیفیت آن با انتقادهایی از سوی برخی کارشناسان همراه شد.

در اردوی فعلی تقریباً بیشتر نفرات حاضر در اردوی قبلی و دو بازی دوستانه در شهریورماه مقابل بلغارستان و آنگولا دوباره به تیم ملی دعوت شدند. سردار آزمون که در این فصل به تیم فوتبال رم ایتالیا پیوسته و در فیفا‌دی قبلی غایب اردوی تیم ملی بود، در این تورنمنت حضور دارد. از طرف دیگر بازیکنانی هم مانند وحید امیری، مهدی ترابی، میلاد سرلک و شهریار مغانلو به دلیل مصدومیت تیم ملی را در اردن همراهی نمی‌کنند.

قلعه‌نویی: باید از آخرین فرصت‌مان برای آماده‌سازی استفاده کنیم/ اردن تیم بسیار باکیفیتی است

تیم‌های ایران و اردن سابقه برگزاری ۱۳ دیدار مقابل هم دارند که ۶ پیروزی سهم تیم ملی کشورمان بوده، ۴ برد هم مقابل نام اردن ثبت شده است و ۳ بار هم دو تیم به نتیجه تساوی دست پیدا کرده‌اند. پرگل‌ترین بازی‌های دو تیم در سال ۸۲ و در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۴ چین برگزار شده که سهم هر دو تیم یک برد بوده است. در دیدار رفت ایران در تهران با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید و در بازی برگشت هم اردنی‌ها تیم ملی کشورمان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دادند.

آخرین دیدار در سال ۹۱ انجام شده که با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافته است. اردن در حال حاضر در رتبه ۸۴ رده‌بندی فیفا و دوازدهم آسیا قرار دارد و شاگردان قلعه‌نویی هم در آخرین رده‌بندی فیفا در رتبه ۲۱ و دوم آسیا بودند.

اردن در نگاه اول تیمی نیست که بتواند برای تیم ملی کشورمان مشکل‌ساز باشد اما وقتی سابقه دیدارهای گذشته دو تیم را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در چند مقطع اردنی‌ها توانسته‌اند برای تیم ملی کشورمان دردسرساز شوند. امیر قلعه‌نویی نیز در نشست خبری پیش از مسابقه از حریف امشب تیم ملی، به عنوان تیمی باکیفیت و با برنامه یاد کرد.

اردنی‌ها که سابقه ۳ بار سابقه نایب‌قهرمانی مسابقات غرب آسیا را دارند در حالی مقابل تیم ملی کشورمان قرار می‌گیرند که در فیفادی قبلی که در شهریورماه ۲ شکست مقابل نروژ و آذربایجان داشتند. تیم ملی فوتبال کشورمان هم در شهریورماه ۲ پیروزی مقابل بلغارستان و آنگولا به دست آورد.

برنده دیدار امشب دو تیم باید روز دوشنبه در دیدار فینال این تورنمنت به مصاف برنده دیدار تیم‌های عراق و قطر برود و بازنده‌ها هم دیدار رده‌بندی را برگزار می‌کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا