مرکزی

منافع ارز ۴۲۰۰ به جیب خارجی‌ها ریخته شد/ مجلس با حساسیت به دنبال جایگزینی مناسب است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد: در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی به رانت برای عده‌ای خاص تبدیل شده و به جای اینکه به جیب ملت برود، به جیب نورچشمی‌ها و افرادی خاص سرازیر می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، کالاهایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند، روز به روز گران‌تر می‌شوند، این در حالی است که ارز ۴۲۰۰ گران نشده اما کالاهایی چون شکر و روغن روز به روز گران‌تر می‌شوند که نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد و باید مدیریت شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید سازو کاری ارائه دهد تا مردم از این یارانه برخوردار شوند، گفت: برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی لازم است دولت با سنجیدن همه جوانب کار به گونه‌ای عمل کند که بازار دچار آشفتگی نشود و مجلس شورای اسلامی نیز با دقت نظر و حساسیت بالا به دنبال پیدا کردن جایگزین مناسبی است که هیچ فشاری به مردم وارد نکند.

سلیمی بیان داشت: مجلس به دنبال حذف رانت و فساد است، متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی هم رانت ایجاد کرده و فسازا است، منافع این ارز به جای اینکه در جیب مردم برود به خارج از کشور ریخته می‌شود و منفعت آن را خارجی‌ها می‌بینند.

وی تصریح کرد: وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان و کشاورزان تولید را مقرون به صرفه ندانسته و رغبتی به تولید نداشته باشند که این مسئله آسیب‌های زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده و موجب وابستگی می‌شود.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا