اخبار روز

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه ۹ اردیبهشت در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش‌ در این مناطق روی می‌دهد.

به گزارش برگزیده های ایران، طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر ( تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: جتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا